اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر:

20 طرح تعاونی استان بوشهر در هفته تعاون افتتاح می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر از افتتاح و بهره‌برداری 20 طرح تعاونی در هفته تعاون در سطح استان بوشهر خبر داد.

20 طرح تعاونی استان بوشهر در هفته تعاون افتتاح می‌شود

حسین حیدری امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در بوشهر اظهار داشت: در هفته تعاون برگزاری همایش تجلیل از تعاونی‌های برتر استان بوشهر را داریم که این همایش قرار است با حضور مسئولان استان و نیز معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در تاریخ 15 شهریور برگزار خواهد شد که در آن شرکت تعاونی‌های برتر استان معرفی و از مدیران آن تقدیر به عمل خواهد آمد.

وی افزود: این همایش با گرایش‌های کشاورزی، صنعتی، معدنی، خدماتی، حمل و نقل، مرزنشینان، اعتبار و مسکن برگزار خواهد شد.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر هفته تعاون را از 13 تا 19 شهریور اعلام کرد و گفت: دوشنبه 13 شهریور ماه روز تعاون، تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی، سه‌شنبه 14 شهریور روز تعاون و اشتغال و کارآفرینی، چهارشنبه 15 شهریور روز تعاون، فقرزدایی و عدالت اجتماعی، پنجشنبه 16 شهریور روز تعاون، اصل 44 و رویکردهای نوین، جمعه 17 شهریور روز تعاون، معنویت و میثاق با ولایت، شنبه 18 شهریور روز تعاون، توسعه صادرات و یکشنبه 19 شهریور روز تعاون و الگوسازی اسلامی ایرانی و پیشرفت نامگذاری شده است.

حیدری با توجه به نامگذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری به نام تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی و همچنین با توجه به بیانات معظم‌له در خصوص حمایت از تولیدات داخلی در زمان اقتصاد مقاومتی و نیز نقش مهم و تاثیرگذاری تعاونی‌ها در تحقق این شعار، لزوم حمایت ویژه از این بخش بیشتر احساس می‌شود.

وی بیان کرد: بر اساس سیاست‌های کلی اصل 44 نیز تکلیف شده است تا سهم بخش تعاون از اقتصاد کشور به 25 درصد برسد.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر تاکید کرد: برای دستیابی به این رقم باید رویکرد نظام مبتنی بر مردمی‌تر شدن اقتصاد و حمایت از تشکل‌های تعاونی باشد تا اقشار مختلفی بتوانند در این بخش مشارکت کنند.

حسین حیدری در ادامه با اشاره به حمایت‌های ویژه‌ای که بانک توسعه تعاون از تشکل‌های تعاونی انجام می‌دهد اشاره کرد و از حمایت تشکل‌های تعاونی و تعاونگران در قالب اهدای تسهیلات به تعاونی‌ها خبر داد.

وی تصریح کرد: از طرف دیگر با توجه به نامگذاری سال 2012 به سال بین‌المللی تعاون، اهمیت بخش تعاون در دنیای امروز و در سایر کشورها نیز مشخص می‌شود.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر همچنین با اشاره به اهداف سازمان ملل از نامگذاری سال جدید میلادی به نام سال تعاون افزود: این اقدام با هدف افزایش آگاهی، کمک به رشد بیشتر تعاونی‌ها و تشویق دولت‌ها و نهادهای قانون‌گذاری برای اتخاذ سیاست‌ها و وضع قوانین و مقررات سازنده در راستای شکل‌گیری و رشد تعاونی‌ها می‌باشد، که بانک توسعه تعاون نیز در کشور و در سطح ملی این اهداف را از طرق مختلف از جمله حمایت‌های ویژه از تعاونی‌ها و تعاونگران عزیز با ارائه تسهیلات و انواع خدمات بانکی دنبال می‌کند.

انتهای پیام/خ20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول