اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در هفته تعاون

45 طرح تعاونی در استان مرکزی به بهره‌برداری می‌رسد

خبرگزاری فارس: مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی از افتتاح و بهره‌برداری از 45 طرح تعاونی در هفته تعاون در شهرهای مختلف استان خبر داد.

45 طرح تعاونی در استان مرکزی به بهره‌برداری می‌رسد

ناصر شیخی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک اظهار داشت: از 13 تا 19 شهریور ماه به عنوان هفته تعاون نام‌گذاری شده که در این هفته شاهد افتتاح و بهره‌برداری از 10 طرح تعاونی در زمینه‌های صنعت، مسکن، کشاورزی و خدمات در سطح استان خواهیم بود.

وی تصریح کرد: این تعداد طرح تعاونی با سرمایه‌‌گذاری 924 میلیارد و 392 میلیون ریال به بهره‌برداری می‌رسند که از این میزان 276 میلیارد و 650 میلیون ریال تسهیلات بانکی بوده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی با بیان اینکه با راه‌اندازی این تعداد شرکت تعاونی زمینه اشتغال به کار یک هزار و 298 نفر فراهم شده است، ادامه داد: با بهره‌برداری از این تعاونی‌ها 2 هزار و 312 نفر به جمع اعضای شرکت‌های تعاونی استان افزوده شده است.

شیخی بازدید از چندین تعاونی‌ برتر استان، دیدار با نماینده ولی فقیه، برگزاری همایش تعاون و تجلیل از تعاونی‌های برتر را از دیگر برنامه‌های این اداره کل به مناسبت هفته تعاون عنوان کرد.

وی اظهار داشت: به موجب اصل چهل و چهارم قانون اساسی نظام اقتصادی جمهوری اسلامی ایران بر پایه سه بخش دولتی تعاونی و خصوصی با برنامه‌ریزی منظم و صحیح استوار شده که این نشان‌دهنده نقش و جایگاه تعاونی‌ها در اقتصاد کشور است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی هفته تعاون را فرصت مناسبی برای ترویج فرهنگ تعاون دانست و خاطر نشان ساخت: با توجه به مشکلات عدیده اقتصادی در جامعه توجه به بخش تعاون می‌تواند بسیاری از این مشکلات را کاهش دهد.

وی اهداف مهم تعاونی‌ها را جلوگیری از تورم، پیشگیری از احتکار، مهار تورم از طریق برقراری عدالت اجتماعی و... عنوان کرد و گفت: وظیفه کارگزاران نظام اسلامی نسبت به تحقق این امور بسیار خطیر است.

شیخی تاکید کرد: با توجه به نام‌گذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری به نام سال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی حمایت ویژه از بخش تعاون می‌تواند بسترهای لازم برای تحقق این شعار را فراهم سازد.

انتهای پیام/خ20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول