اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار همدان:

مقابله با مواد مخدر در همدان به مطالبه‌ عمومی تبدیل شده است

خبرگزاری فارس: استاندار همدان گفت: مقابله با مواد مخدر در همدان به یک مطالبه عمومی تبدیل شده که باید در این زمینه با برنامه‌ریزی‌های لازم وارد فعالیت شد.

مقابله با مواد مخدر در همدان به مطالبه‌ عمومی تبدیل شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، علی‌محمد آزاد عصر امروز در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان همدان اظهار کرد: برگزاری اجلاس سران کشورهای غیر متعهد توانست بخش عظیمی از تدابیر دشمنان را از میان بردارد و برگزاری این اجلاس مقتدرانه با یاری خداوند، تدابیر مسئولان و حمایت از مقام معظم رهبری انجام شد که امید است شاهد آثار و برکات آن در کشور باشیم.

وی در ادامه به بحث مواد مخدر پرداخت و افزود: آنچه در حضور اندک خود در استان احساس کردم مطالبه مردم در بخش مقابله با مواد مخدر و معتادین است که تبدیل به مطالبه عمومی شده و منجر به ایجاد فضایی روانی در زمینه آلوده بودن استان شده که باید برنامه‌ریزی کوتاه‌مدت برای از بین رفتن فضای روانی حاکم و برنامه‌ریزی بلندمدت برای مبارزه با این امر در دستور کار قرار گیرد.

استاندار همدان خاطرنشان کرد: در زمینه مبارزه با مواد مخدر می‌توان گفت تا زمانی که پول، متقاضی و مصرف‌کننده وجود دارد ورود مواد مخدر نیز انجام می‌شود، لذا باید در این مسیر مقابله و مبارزه انجام شود و ما نیز به مانند واردکنندگان که همواره از برنامه‌های خاصی پیروی می‌کنند، راه‌های مبارزه و مقابله خود را تغییر دهیم.

وی بیان کرد: باید با برگزاری مانور، کشف و کنترل نقاط آلوده، فضا را ناامن کرده و دستگاه‌های جدیدی با کاربردهای فراوان را در این راستا خریداری و در ایست‌های بازرسی نصب کرده و از سگ‌های موادیاب استفاده کنیم تا فضای موجود برای قاچاقچیان ناامن شود.

آزاد ادامه داد: توجه به پیشگیری و افزایش فرهنگ عمومی از راهکارهای بسیار تأثیرگذار در این امر محسوب می‌شود و در این بخش کتمان برخی مسائل به صلاح نیست چرا که سن استفاده از مواد مخدر به شدت کاهش یافته و پذیرفتن آماری مبنی بر اینکه استفاده از مواد مخدر صنعتی به صفر رسیده امکان‌پذیر نیست.

وی تصریح کرد: توجه به این نکته که برخی مواد مخدر تولید شده در جهان صرفاً در ایران مصرف می‌شود امری سازماندهی شده است که به دلیل مصرف ساده و به دور از وسایل جانبی به شدت به داخل مدارس و دانشگاه‌ها نفوذ می‌کند و آنچه دراین میان باید ایجاد شود توجه به مسائل فرهنگی و پیشگیری است.

استاندار همدان اذعان کرد: باید فضای فرهنگی و پیشگیری در جامعه ایجاد شود و در آموزش مهارت‌های زندگی توجه به این امر در اولویت قرار گیرد چرا که مصرف مواد مخدر به داخل برخی مدارس دخترانه نفوذ کرده و اما از افرادی که به مرور جوانان ما را از بین می‌برند غافل هستیم و این سئوال است که چه باید بکنیم؟

وی افزود: باید در این راستا مربیان، معلمان و اساتید دانشگاهی را آموزش داده و افراد ویژه‌ای را تربیت کنیم تا در مدارس و دانشگاه‌ها حضور یابند و در ماه محرم روحانیون و مبلغان را آموزش داده و به نقاط گوناگون بفرستیم.

آزاد اظهار کرد: در مصارف سنتی متأسفانه برخی خانواده‌ها قبح عدم استفاده از مواد مخدر را شکسته و در حضور افراد خانواده اقدام به مصرف مواد مخدر می‌کنند که باید شناسایی و آموزش‌های لازم در مورد آنها انجام شود که در این راستا نیازمند همکاری همه‌جانبه دستگاه‌ها هستیم چرا که مسئله مواد مخدر و مبارزه با آن نیازمند اراده عمومی و همگانی است و بسیج باید وارد عمل شود.

وی در پایان گفت: دستگاه‌های درگیر در موضوع مواد مخدر باید وارد عمل شوند و حتی دستگاه‌هایی که وظیفه‌ای در این راستا ندارند باید اداره خود را کنترل کرده و برنامه‌های آموزشی را لحاظ کنند.

انتهای پیام/ی10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول