اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در اختتامیه نمایشگاه تعاونی‌های قم مطرح شد

استفاده حداکثری از ظرفیت تعاونی‌ها برای شکست تحریم اقتصادی

خبرگزاری فارس: در اختتامیه نمایشگاه توانایی‌ها و دستاوردهای تعاونی‌های استان با اشاره به تحریم‌های اقتصادی همه جانبه علیه ایران بر استفاده حداکثری از ظرفیت‌های بخش تعاون برای برون رفت از تحریم و شکوفایی اقتصاد کشور تاکید شد.

استفاده حداکثری از ظرفیت تعاونی‌ها برای شکست تحریم اقتصادی

به گزارش خبرگزاری فارس از قم مراسم اختتامیه نخستین نمایشگاه توانایی‌ها و دستاوردهای تعاونی‌های استان قم با حضور صمد مرعشی، معاون پارلمانی دبیرکل اتاق تعاون، سید رضا دهناد معاون استاندار قم، عالی‌پور مدیرکل صنعت، معدن و تجارت، مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و جمعی از مسئولان و مدیران عامل تعاونی‌های استان در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی قم برگزار شد.

عبدالله باقری عضو هیئت مدیره اتاق تعاون استان قم در این مراسم در سخنانی کوتاه به ارائه گزارش عملکرد این نمایشگاه پرداخت و اظهار کرد: نخستین نمایشگاه توانایی‌ها و دستاوردهای تعاون‌های استان قم ظرف مدت 10 روز توسط اتاق تعاون به عنوان بخش خصوصی، ساماندهی و به مرحله اجرا رسید و اگر حمایت‌های آقای عالی‌پور در واگذاری محل نمایشگاه با هزینه اندک نبود، برگزاری این نمایشگاه در این سطح کیفی امکانپذیر نبود.

وی با بیان اینکه نمایشگاه با 42 غرفه در شش گرایش تعاونی‌های تولیدی، توزیعی، مصرف، مسکن، خدماتی و مهندسی برگزار شد خاطر نشان کرد: از جمله دستاوردهای این نمایشگاه این بود که اتاق تعاون در نمایشگاه بازرگانی که از پنجم تا دهم مهر ماه در سلیمانیه عراق برگزار می‌شود، حضور جدی خواهد داشت و شرکت‌های تعاونی می‌توانند برای ارائه دستاوردهای افتخارآمیز خود در این نمایشگاه حضور یابند.

عضو هیئت مدیره اتاق تعاون استان قم در پایان سخنان خود با انتقاد از وضعیت امکانات نمایشگاه بین‌المللی استان قم، این مکان را در شأن شهر مقدس قم ندانست و بر رفع مشکلات آن توسط مسئولان تاکید کرد. 

معاون برنامه‌ریزی استاندار قم سخنران بعدی مراسم اختتامیه بود. سید رضا دهناد در سخنانی با اشاره به اینکه در چند سال اخیر مقام معظم رهبری در میان تمام موضوعاتی که جهان اسلام و انقلاب اسلامی ایران با آن مواجه است، موضوعات اقتصادی را سرلوحه کار قرار دادند و گفتمان ایشان حول محور اقتصاد بوده است، رسیدن به استقلال اقتصادی را ضامن سایر استقلال‌های کشور دانست و بر بهره‌گیری از ظرفیت تعاونی‌ها برای رونق اقتصاد تاکید کرد.

وی با تاکید بر اینکه کار تعاونی‌ها برگرفته از قرآن و آموزه‌های دینی است، این بخش را سالم‌ترین بخش اقتصادی کشور دانست و بر رفع مشکلات و موانع پیش روی آن تاکید کرد.

صمد مرعشی معاون پارلمانی دبیرکل اتاق تعاون نیز در این مراسم در سخنانی کوتاه با تاکید بر برنامه‌ریزی در راستای رفع مشکلات تعاونی‌ها با اصلاح قوانین مربوط به این بخش در مجلس نهم ابراز داشت: تعاونی‌ها با دست خالی و با حداقل امکانات در میدان اقتصادی تلاش می‌کنند و مسئولان نیز به این نتیجه رسیده‌اند، با توجه به تحریم همه جانبه‌ای که کشورمان در این مقطع حساس با آن مواجه است، باید از ظرفیت بخش تعاون برای رونق اقتصاد بهره گرفت و این بخش را به جایگاه رفیع خود در کشور رساند و این امر با تلاش و زحمت تعاونی‌ها محقق خواهد شد.

در پایان مراسم از تعاونی‌های برتر استان که در نخستین نمایشگاه توانایی‌ها و دستاوردهای تعاونی‌های استان قم شرکت کرده بودند تجلیل شد.

تعاونی‌های مسکن مهر استان قم، پاستوریزه حلیب، بانک توسعه و تعاون، هفت لوح پایدار، سهام عدالت، شهاب گازسوز، نانو بتن امین، رصد گران سحاب، مرغ و ماهی نگین قم، مسکن فرهنگیان و تعاونی مسکن کارکنان دولت از جمله این تعاونی‌ها بودند که از زحمات و تلاش‌های آنها در رشد و پویایی اقتصاد استان تقدیر شد.

انتهای پیام/و10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول