اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو شورای مرکزی جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی:

سازمان ملل راهی جز اصلاح ساختار خود ندارد

خبرگزاری فارس: عضو شورای مرکزی جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی گفت: سازمان ملل متحد راهی جز اصلاح ساختار یا نزول جایگاه بین‌المللی خود ندارد.

سازمان ملل راهی جز اصلاح ساختار خود ندارد

عشرت شایق امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تبریز، استقبال شخصیت‌های سیاسی و افکار عمومی ملت‌ها از بیانات مقام معظم رهبری در خصوص ضرورت تغییر و تحول در ساختار سازمان ملل متحد را که در افتتاحیه اجلاس تهران مطرح شد، بی‌نظیر دانست.

وی افزود: منطق نهفته در کلام رهبری و عملکرد ضعیف سازمان ملل متحد و شورای امنیت، دلیل مقبولیت پیشنهاد ایران برای انجام تغییرات اساسی در این دو نهاد بین‌المللی است.

شایق تصریح کرد: تمسک کشورهای عضو جنبش عدم‌تعهد به رهنمودهای مقام معظم رهبری مقدمه تحولات عمیق و تاریخ‌ساز در ادامه حرکت جنبش است.

وی گفت: پس از سخنرانی معظم‌له در اجلاس تهران، اکثر سخنرانان از مواضع ایران استقبال کرده و از دیدگاه‌ها و پیشنهادات رهبر فرزانه انقلاب اسلامی حمایت کردند که این موضوع حاکی از هم‌عقیده بودن کشورهای عضو در رابطه با نحوه اداره نهادهای بین‌المللی است.

نماینده دوره هفتم در مجلس شورای اسلامی، حمایت اکثر کشورهای عضو جنبش عدم‌تعهد از ایجاد تغییرات اساسی در سازمان‌ها و نهادهای بین‌المللی را دلیل نارضایتی ملت‌ها و دولت‌های مستقل از وضعیت کنونی این سازمان‌ها و خط مشی حاکم بر آنها اعلام کرد.

وی گفت: ساختار کنونی تصمیم‌گیری بین‌المللی در زمینه صلح و امنیت ناکارآمد است و اجلاس تهران پیامدهای خود را در اصلاح این ساختار و شکل‌گیری آینده سیاسی دنیا نشان خواهد داد.

شایق با اشاره به بیانیه نهایی اجلاس جنبش عدم‌تعهد در تهران تصریح کرد: در بسیاری از بندهای این بیانیه، نارضایتی از نوع مدیریت جهانی و ضرورت اصلاح ساختار سازمان ملل به چشم می‌خورد که پیشنهاد مشخص جنبش عدم‌تعهد برای آن، احیا و تقویت نقش مجمع عمومی سازمان ملل برای حفظ صلح و امنیت بین‌المللی و تجدید ساختار شورای امنیت با هدف انعکاس واقعیت‌های جهان است.

وی، همفکری اعضای جنبش عدم‌تعهد در اکثر موارد را نویدبخش روزهای خوب برای تعامل بیشتر میان دولت‌ها دانست و افزود: اجماع کشورهای غیرمتعهد در بازنگری نحوه مدیریت سازمان ملل و نهادهای وابسته به آن قطعاً تاثیرگذار خواهد بود و قدرت‌هایی که امروزه اداره این نهادهای بین‌المللی را در اختیار گرفته‌اند راهی جز پذیرش و اعمال نظرات جنبش عدم‌تعهد در این زمینه ندارند.

شایق، انسجام و وحدت درونی کشورهای عضو جنبش عدم‌تعهد را در عملیاتی شدن نظرات این جنبش در عرصه بین‌المللی بسیار حائز اهمیت دانست و گفت: همه کشورهای جهان باید در نهادهای مهم بین‌المللی همچون سازمان ملل متحد که در صدد هماهنگی سیاست‌ها و شکل‌دهی به چارچوب حقوقی و اساسی مدیریت جهانی است، نقش داشته باشند تا تصمیمات آن از استحکام و قابلیت اجرایی مطلوب برخوردار شود.

انتهای پیام/ل20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول