اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار هیرمند:

آلودگی ناشی از توفان شن 12 برابر حد مجاز در هیرمند است

خبرگزاری فارس: فرماندار هیرمند گفت: برابر اعلام ایستگاه پایش هوای قرقری، آلودگی ناشی از توفان شن 12 برابر حد مجاز در هیرمند اعلام می‌شود.

آلودگی ناشی از توفان شن 12 برابر حد مجاز در هیرمند است

محمد گمرکی‌زاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در هیرمند اظهار داشت: وزش توفان شن که از عصر روز گذشته آغاز شده، باعث کندی تردد در راه‌های روستایی هیرمند شده است.

وی عنوان کرد: با توجه به شدت توفان، 70 روستای شهرستان هیرمند در محاصره شن‌های روان قرار دارند.

فرماندار هیرمند ادامه داد: با توجه به کاهش شدید شعاع دید، اکیپ‌های راه و ترابری امکان فعالیت برای بازگشایی راه‌های روستایی را ندارند.

گمرکی‌زاده بیان کرد: در حال حاضر اکیپ‌های اداره راه و ترابری مشغول ماسه‌رویی در مسیرهای اکبرآباد، شندل و سیادک هستند و مسیرهای نیاتک و بازارچه مرزی میلک نیز مسدود است.

این مسئول گفت: با توجه به مسدود بودن راه‌های مواصلاتی شهرستان، بازارچه مرزی گمشاد هیرمند تعطیل شده و فعالیت ادارات و بازار شهر دوست‌محمد نیز به حالت نیمه تعطیل در آمده است.

فرماندار هیرمند بیان داشت: برابر اعلام ایستگاه پایش هوای قرقری، آلودگی توفان شنی که از عصر روز گذشته آغاز شده در آلوده‌ترین ساعات به میزان هزار و 825 میکروگرم بر متر مکعب رسید که این میزان 12 برابر مقدار مجاز و سه برابر حد بحران است.

گمرکی‌زاده با بیان اینکه توفان اخیر مشکلات عدیده‌ای برای ساکنان منطقه ایجاد کرده افزود: این توفان شن که از روز گذشته آغاز به وزیدن کرد خساراتی به محورهای درون روستایی، کشاورزان و گلخانه‌داران سطح شهرستان وارد آورد.

اداره هواشناسی شهرستان زابل، سرعت وزش توفان صبح امروز را در شهرستان هیرمند 97 کیلومتر در ساعت و شعاع دید نیز در این شهرستان را 50 متر اعلام کرد.

توفان شن، همراه با گرد و خاک شدید در اکثر ایام سال در شهرستان هیرمند در حال وزش است که با آغاز بادهای محلی 120 روزه بر شدت آن افزوده می‌شود.

انتهای پیام/ن20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول