اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر‌کل هواشناسی استان کرمانشاه:

ایستگاه جامع هواشناسی در فرودگاه شهید اشرفی راه‌اندازی شد

خبرگزاری فارس: مدیر‌کل هواشناسی استان کرمانشاه گفت: فرودگاه شهید اشرفی کرمانشاه چهارمین فرودگاه کشور است که به ایستگاه جامع هوا‌شناسی مجهز شده است‌.

ایستگاه جامع هواشناسی در فرودگاه شهید اشرفی راه‌اندازی شد

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، مجتبی میلادی امروز در آیین افتتاح ایستگاه جامع هواشناسی فرودگاهی در فرودگاه اشرفی اصفهانی کرمانشاه که با حضور جمعی از مسئولان استانی انجام شد، اظهار کرد:  فرودگاه شهید اشرفی کرمانشاه چهارمین فرودگاه کشور است که به ایستگاه جامع هوا‌شناسی مجهز شده است‌.

میلادی تصریح کرد: برای نصب و راه‌اندازی این ایستگاه هواشناسی 950 میلیون تومان اعتبار نیاز دارد.

وی ‌ضرورت‌ها و اهداف ایجاد این سیستم را‌ در کاهش لغو پرواز و ایمنی پرواز عنوان کرد و گفت: نخستین نیاز هوانوردی امنیت پرواز است لذا اطلاعات دقیق امنیت را ایجاد می‌کند و ایجاد این ایستگاه به عنوان یک پارامتر مهم هوایی‌، اطلاعات معتبر هواشناسی را به هنگام در اختیار خلبان قرار می‌دهد.

مدیرکل هواشناسی استان کرمانشاه گفت: اطلاعات دقیق و منظم هواشناسی به طور بارزی عملیات فرودگاهی را بهبود می‌بخشد و ایستگاه خودکار فرودگاهی یک راه‌حل کامل جهت برنامه‌ریزی و تنظیم داده‌های هواشناسی و هوانوردی است و پلی میان داده‌های هواشناسی و عملیات هوانوردی می‌زند.

وی خاطرنشان کرد: با استفاده از این سیستم تغییرات شرایط هوایی شناسایی شده و در زمان وقوع به سرعت به خلبانان اطلاع داده شود.

میلادی افزود: سازمان هواشناسی کشور جهت ارائه اطلاعات صحیح و اخطاریه‌های ضروری در راستای بالا بردن ضریب ایمنی پرواز در زمان نشستن و برخاستن هواپیما از سامانه‌های خودکار فرودگاهی هواشناسی استفاده می‌کند و اطلاعات جمع‌آوری شده از این سامانه‌ها پس از انجام پردازش‌های لازم توسط لینک‌های ارتباطی که بین اداره‌کل هواشناسی مستقر در فرودگاه و برج کنترل ترافیک فرودگاه وجود دارد در اختیار کاربران برج مراقبت قرار می‌گیرد.

وی تصریح کرد: این سیستم علاوه بر تجهیزات کامل هواشناسی شامل تجهیزات فرودگاهی است که عبارتند از سه دستگاه RVR که درآستانه، وسط و انتهای باند نصب می‌شود.

*لغو 120 پرواز در اثر شرایط جوی

مدیرکل هواشناسی استان کرمانشاه با اشاره به اینکه از سال 87 تا 90 در استان 120 پرواز به خاطر گرد و غبار و شرایط جوی لغو شده است، تصریح کرد: 10 هزار ساعت تاخیر نتیجه شرایط جوی آب و هوا است که با استفاده از اطلاعاتی که این سیستم به ما می‌دهد این تاخیرات به حداقل خواهد رسید.

انتهای پیام/ش20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول