اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده پلیس راهور جنوب سیستان‌وبلوچستان:

دوطرفه بودن جاده‌های جنوب سیستان‌وبلوچستان عامل اصلی تصادفات است

خبرگزاری فارس: فرمانده پلیس راهور جنوب استان سیستان و بلوچستان گفت: تصادفات رخ به رخ و واژگونی بر اثر سرعت و سبقت غیر مجاز و دو طرفه بودن جاده‌ها از عمده‌ترین عوامل تصادفات در محورهای جنوب استان است.

دوطرفه بودن جاده‌های جنوب سیستان‌وبلوچستان عامل اصلی تصادفات است

محمدتقی صفری‌زاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زاهدان اظهار داشت: تصادفات رخ به رخ و واژگونی بر اثر سرعت و سبقت غیر مجاز، انحراف به چپ، خستگی و خواب آلودگی از عمده‌ترین عوامل تصادفات در محورهای جنوب استان سیستان و بلوچستان است.

این مسئول افزود: با یک طرفه کردن جاده‌ها به ویژه در 50 کیلومتری شهرها، رعایت شیب یک به شش و ایجاد مجتمع‌های رفاهی با توجه به کویری بودن جاده‌ها می‌توان میزان تصادفات منجر به جرح و فوت را به صفر رساند.

وی ادامه داد: ایمن سازی، ارتقا و بالابردن کیفیت جاده‌ها، یک طرفه کردن، راه‌اندازی سیستم روشنایی، ایجاد گذرگاه عابر پیاده و آموزش دانش‌آموزان حاشیه راه‌ها، رانندگان حرفه‌ای و آماتور، متصدیان بار و مسافر و ارتقاء فرهنگ رانندگی از جمله اقداماتی است که قبل از ورود به جاده باید انجام شود.

فرمانده پلیس راهور جنوب سیستان و بلوچستان بیان کرد: در حین ورود به جاده حضور فیزیکی پلیس راه، نصب دوربین

سرعت‌سنج، حضور راهداران اورژانس، هلال‌احمر و گشت نامحسوس موجب کاهش تلفات و همچنین افزایش هرچه بیشتر ایمنی جاده‌ها خواهد شد.

صفری‌زاده بیان داشت: گزارش‌گیری و بررسی عملکرد و به دنبال آن ارتقاء نقاط قوت و حذف نقاط ضعف باعث ارتقاء شاخص‌های ایمنی شده که هماهنگی ارگان‌های درگیر را می‌طلبد به طور مثال بعد از جلسه با اداره کل راه و شهرسازی جنوب استان و بررسی وضعیت مسیر جدید ایرانشهر -نیکشهر تصمیم به حفر کانال و سیم‌کشی دو طرف جاده برای جلوگیری از ورود احشام گرفته شد که میزان برخورد با احشام در این مسیر تا 90 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته، کاهش یافته است.

وی اضافه کرد: با توجه به عدم تکمیل بزرگراه ایرانشهر - بمپور اما با اقدامات اداره کل راه و شهرسازی جنوب استان و پلیس راهور جنوب استان موفق به کنترل 90 درصدی ترافیک و تصادفات در این محور شده‌ایم.

فرمانده پلیس راهور جنوب سیستان و بلوچستان با بیان اینکه بازگشایی مدارس نیز در راه است اذعان داشت: آمار تصادفات در پنج ماه سال‌جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته، پنج درصد کاهش داشته که با توجه به این مهم آمادگی 100 درصدی خود نسبت به تعامل با آموزش و پرورش برای آموزش دانش‌آموزان در هر نقطه از حوزه استحفاظی جنوب استان سیستان و بلوچستان با موضوعات مختلف اعلام می‌کنیم.

انتهای پیام/ن20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول