اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون وزیر جهاد کشاورزی خبر داد

اختصاص 30 درصد اعتبارات کشاورزی به توسعه صنایع تبدیلی

خبرگزاری فارس: معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: 30 درصد از اعتبارات ابلاغ شده به استان‎ها در بخش توسعه کشاورزی، به توسعه صنایع تبدیلی و فرآوری اختصاص یافته است.

اختصاص 30 درصد اعتبارات کشاورزی به توسعه صنایع تبدیلی

مجید خلیلی‌خشنود در حاشیه نمایشگاه دولت مهر در گفت‎وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار داشت: میوه و سبزیجات ایران به کشورهای مختلفی چون، عراق، کشورهای GIS و آسیای جنوبی صادر می‎شود.

وی با اشاره به اینکه کشورهای خارجی استقبال بسیار زیادی از تولیدات کشاورزی ایران دارند، خاطرنشان کرد: باید نیاز این کشورها به محصولات کشاورزان ایرانی سازماندهی و محصولات به صورت نظام‏‌مند تولید شود.

معاون وزیر جهاد کشاورزی تصریح کرد: باید اطلاعات کشورهای هدفی که به محصولات کشاورزی ایران نیاز دارند در قالب یک نظام یک‎پارچه در اختیار صادرکنندگان و مجموعه بازرگانی کشور قرار گیرد و یا کشاورزان بر اساس سفارشات اقدام به کشت و تولید محصول کنند.

وی با بیان اینکه در سال جاری نظام تولید خوشه‎ای را به استان‎ها ابلاغ کرده‎ایم، اضافه کرد: بر اساس این طرح تاجران و صادرکنندگان از چند ماه قبل کشاورزان خود را انتخاب و سپس قرارداد خود را با کشورهای خارجی منعقد می‏‌کنند.

خلیلی خشنود با اشاره به اینکه از کشاورزانی که از روش تولید خوشه‎ای استفاده می‎کنند، حمایت می‎کنیم، ادامه داد: با اجرای این طرح تاجر پشتوانه تولید دارد و کشاورزان می‎دانند که با چه قیمتی و بر چه اساسی محصولات خود را تولید کنند.

وی یکی از رویکردهای اصلی وزارت جهاد در معاونت آب و خاک را پرداختن به بسته‎بندی مرغوب میوه‏‌ها دانست و افزود: بر اساس آمار و اطلاعات میزان صنایع تبدیلی و فرآوری نسبت به سال‎های گذشته چند برابر افزایش یافته است.

معاون وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه یکی از بحث‏‌های محوری در کارگروه‎های توسعه کشاورزی استان‎ها پرداختن به بسته‎بندی مرغوب تولیدات کشاورزی است، خاطرنشان کرد: بر اساس دستورالعمل ابلاغ شده بالغ بر 30 درصد از اعتبارات توسعه کشاورزی استان‏ها به توسعه و افزایش صنایع تبدیلی، تکمیلی و فرآوری اختصاص یافته است.

انتهای پیام/ع20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول