اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار اردبیل:

بانک‌ها به کارآفرینان سخت نگیرند/تصویب 60 طرح توسعه کشاورزی در اردبیل

خبرگزاری فارس: استاندار اردبیل از مدیران بانکی استان اردبیل خواست تا در اعطای تسهیلات به متقاضیان واقعی اشتغال و کارآفرینی سخت نگیرند.

بانک‌ها به کارآفرینان سخت نگیرند/تصویب 60 طرح توسعه کشاورزی در اردبیل

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، سید حسین صابری عصر امروز در جلسه کارگروه توسعه بخش کشاورزی در اردبیل اظهار داشت: ما وظیفه داریم از کارآفرینان و تولیدکنندگان واقعی به بهترین شکل حمایت کنیم و در این راستا ضرورت دارد دستگاه‌های مختلف اجرایی به ویژه بخش کشاورزی و بانک‌های عامل با کمترین سختگیری از تولیدکنندگان و کارآفرینان حمایت کرده و در سال تولید ملی حامی واقعی آنها باشند.

وی در ادامه سخنان خود ضرورت بهره‌برداری درست و اصولی از منابع آب سطحی و زیرزمینی را یادآور شد و تصریح کرد: برداشت غیرمجاز آب زیرزمینی نه تنها به فرونشست منجر می‌شود بلکه در هدررفت منابع ارزشمند تأثیرگذار است به طوریکه باید مطابق با مجوز صادر شده برداشت منابع آب به ویژه در دشت اردبیل صورت بگیرد.

صابری در ادامه ظرفیت سد پیله‌سحران را 5 میلیون مترمکعب و آبیاری در اراضی مخصوص به این سد را سنتی اعلام کرد و افزود: ما باید با گذر از آبیاری سنتی به سمت آبیاری مدرن حرکت کنیم تا با صرفه‌جویی منابع آب و بهینه مصرف بتوانیم برداشت محصول و کیفیت آن را ارتقا دهیم.

این مسئول خاطرنشان کرد: معادل آب انتقال یافته به دشت اردبیل باید از ظرفیت برداشت فعلی کم شود و دو پروژه مصوب در این شهرستان برای اجرا که اعتباری کمتر از 30 میلیون تومان نیاز دارند باید اجرایی شده و در کنار آن به ذخیره‌سازی آب نیز توجه کنیم.

وی در ادامه اضافه کرد: با توجه به اینکه در کشورمان طرح‌های تجمیعی و یکپارچه‌سازی اراضی جواب نداده و اغلب تعاونی‌های شکل گرفته نیز 10 تا 20 نفره است که اگر به سمت سهامی برود اغلب نتیجه‌بخش نیست.

به گزارش فارس، استاندار اردبیل در ادامه سخنان خود در مورد توسعه واحدهای مرغداری و ضرورت برآورد هزینه‌های احداثی و سرمایه در گردش بیان کرد: جهاد کشاورزی با همراهی نظام مهندسی و بانک باید بر اساس یک نقشه و برنامه اولویت‌های خود را در توسعه مرغداری‌های استان انجام داده و بر اساس همین برآورد مجوز و تسهیلات مورد نیاز را صادر کند.

صابری در مورد شرکت تعاونی پرورش بوقلمون با مجوز 8 هزار قطعه‌ای ادامه داد: جهاد کشاورزی با کاهش ظرفیت این مجموعه تا 5 هزار قطعه باید در پرداخت 480 میلیون تومان اعتبار بانکی سهولت ایجاد کند.

در ادامه این جلسه رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل از تصویب 60 طرح در کارگروه توسعه بخش کشاورزی در طول یک هفته گذشته خبر داد و گفت: 59 طرح حقیقی و یک مورد نیز تعاونی است که با اشتغالزایی 121 نفر و سرمایه‌گذاری 11 میلیارد و 919 میلیون تومان به بانک معرفی شده است.

عادل عبدایمانی افزود: تعداد کل پرونده‌های معرفی شده به بانک در 14 مرحله کارگروه توسعه بخش کشاورزی یک‌هزار و 799 پرونده با اشتغالزایی 2 هزار و 232 نفر است که بالغ بر 69 میلیارد تومان برای آنها تسهیلات در نظر گرفته شده است.

در ادامه این جلسه رئیس نظام مهندسی کشاورزی استان نیز با اشاره به ارزیابی سه طرح پرورش مرغ در سرعین و اردبیل و یک مورد پرورش بوقلمون تصریح کرد: طرح اول در شهرستان سرعین با ظرفیت 20 هزار قطعه و پیشرفت 22 درصد معرفی شده بود که ما اعتبار 270 میلیون تومانی ستاد شهرستانی را به 400 میلیون تومان با 130 میلیون تومان آورده شخصی ارتقا دادیم.

شهرام محمدی خاطرنشان کرد: طرح دوم نیز با 450 میلیون تومان برآورد هزینه‌ای مربوط به یک مرکز تولید مرغ است که برآورد ما 455 میلیون تومان است.

وی اضافه کرد: تمام کارشناسان ما با برآورد کل هزینه‌های توسعه و تجهیز مرغداری به صورت دقیق اعتبار مورد نیاز را مصوب کردند.

محمدی طرح سوم را شرکت تعاونی پرورش بوقلمون در 8 هزار قطعه اعلام کرد و ادامه داد: با تقلیل این میزان به 5 هزار قطعه بانک باید 480 میلیون تومان تسهیلات پرداخت کند.

انتهای پیام/آ10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول