اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه فنی مهاجر اصفهان:

آموزش و پرورش به متالوژی توجه ندارد

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه فنی مهاجر اصفهان گفت: رشته متالوژی در کشور به اندازه کافی در آموزش و پرورش به آن پرداخته نشده است.

آموزش و پرورش به متالوژی توجه ندارد

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، سیدحسین مدنی ظهر امروز در مراسم افتتاحیه دومین مسابقات ریخته‌گری دانشجویان کشور در این دانشگاه، اظهار کرد: مسابقاتی از این دسته مسابقات در بین دانشجویان منجر به تلفیق علم و عمل شده که با ابزارها و مهارت به دست آورده با عمل به آن مورد سنجش قرار می‌دهند.

وی با اشاره به اینکه برای دور دوم مسابقه ریخته‌گری در سراسر کشور طراحی قطعه‌ای پیچیده مطرح شده است، تصریح کرد: از میان 53 تیم شرکت کننده از 23 دانشگاه کشور در نهایت 31 تیم با یکدیگر به رقابت با یکدیگر می‌پردازند.

رئیس دانشگاه فنی مهاجر اصفهان ادامه داد: در گذشته نیز مسابقاتی این چنینی مانند بتن، پل‌های ماکارونی، ربوکاپ و رباتیک برگزار شده است.

وی با بیان اینکه انجام کارهای گروهی از اهداف برگزاری مسابقات بین دانشجویان است، اضافه کرد: برگزاری این مسابقات در کل مکان مناسبی برای تحقیق، پژوهش و عملیاتی کردن دانش دانشجویان، ارتباط با صنایع مادر از طریق دانشگاه‌ها و شناسایی دو جانبه و در نهایت وارد کردن مشکلات و مسائل صنعت به دانشگاه از دیگر اهداف برگزاری این مسابقه‌ها است.

مدنی ادامه داد: در دومین دوره از مسابقات کشوری ریخته‌گری دانشگاه‌های فنی و حرفه‌ای از دانشگاه‌های شیراز، صنعتی اصفهان، علم و صنعت ایران، دانشگاه‌های مشهد، کرج، نجف‌آباد و دانشگاه فنی و حرفه‌ای صدوقی یزد، اهواز و اصفهان شرکت دارند.

وی با بیان اینکه رشته متالوژی به اندازه کافی در میان مردم و جامعه جاافتاده نیست، افزود: در دوران پیش‌دانشگاهی دانش‌آموزان به حد کافی از رشته متالوژی آگاهی نداشته و راه‌های دیگری برای طی مسیر می‌پیمایند و زمانی که وارد دانشگاه می‌شوند با حجم بسیاری از اطلاعات در مورد این رشته مواجه می‌شوند.

رئیس دانشگاه فنی مهاجر اصفهان تاکید کرد: مشارکت صنایع در برگزاری صنایع مدنظر بوده اما تنها از 650 صنعت مرتبط با ریخته‌گری دعوت شده 10 صنعت مکاتبه کرده‌اند.

انتهای پیام/ی20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول