اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی خبر داد

بهمن امسال تبریز میزبان جشنواره مطبوعات شمال‌غرب کشور است

خبرگزاری فارس: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی از برگزاری جشنواره مطبوعات شمال‌غرب کشور در بهمن امسال در تبریز خبر داد.

بهمن امسال تبریز میزبان جشنواره مطبوعات شمال‌غرب کشور است

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، علی داننده ظهر امروز در آیین پایانی نخستین جشنواره «حماسه و حضور» به برنامه‌های آتی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی در حوزه مطبوعات اشاره و اظهار کرد: نخستین مسابقه قانون مطبوعات همزمان با هفتمین نمایشگاه مطبوعات برای اصحاب رسانه، دومین سمینار علمی تخصصی شهر و رسانه در آبان ماه سال‌‌جاری و برگزاری کلاس‌های آموزش روزنامه‌نگاری شامل روزنامه نگاری بحران مقدماتی و پیشرفته و حقوق مطبوعات و صفحه‌آرایی مطبوعات امسال برگزار می‌شود.

133 نشریه در آذربایجان‌شرقی مجوز فعالیت دارند

وی تصریح کرد: در حال حاضر 133 نشریه در آذربایجان‌شرقی مجوز فعالیت دارند که از این تعداد نشریه هشت نشریه در قالب روزنامه مجوز فعالیت دارند و به صورت روزانه منتشر می‌شوند.

داننده ادامه داد: همچنین 40 هفته‌نامه، 39 فصلنامه، 29 ماهنامه، دو سه هفته‌نامه، دو سه شماره در هفته مجوز صدور دارند.

174 نشریه در انتظار دریافت مجوز هستند

وی گفت: در سال گذشته هفت نشریه علمی- تخصصی در سطح استان مجوز فعالیت دریافت کردند و 174 نشریه نیز در انتظار دریافت مجوز قرار دارند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی همچنین  تاثیر رسانه در عرصه‌های مختلف اجتماعی و سیاسی را بسیار تعیین‌کننده دانست و گفت: همراهی هوشمندانه و آگاهانه با مردم و انعکاس خواست اراده آنها وظیفه رسانه‌هاست.

وی تصریح کرد: رسانه‌ها یکی از بهترین وسایل ارتباطی بین مردم و مسئولان هستند و با توجه به اینکه هم می‌توانند منتقد باشند و هم راهکارهای صحیح را بنمایانند قطعاً می‌توانند با رعایت امانت و نگرشی همه‌جانبه نقش سازنده‌ای  در شفاف‌سازی فضا و همچنین التزام پاسخگویی مسئولان و همچنین اقناع افکار عمومی ایفا کنند.

انتهای پیام/ل20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول