اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار مازندران:

کمک به مازندران حمایت از اقتصاد ملی است/ سرمایه تعاونی‌های مازندران افزایش یابد

خبرگزاری فارس: استاندار مازندران گفت: کمک به مازندران به دلیل ظرفیت خاص استان‌های شمالی در حقیقت کمک به اقتصاد ملی است و باید این نگاه تقویت شود.

کمک به مازندران حمایت از اقتصاد ملی است/ سرمایه تعاونی‌های مازندران افزایش یابد

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، سید علی اکبر طاهایی بعداز ظهر امروز در آیین تجلیل از تعاونی‌های برتر مازندران برنامه امروز را تقدیر از تلاش‌های ارزشمند تعاون‌گرانی دانست که در واقع گام در راه اهداف اجتماعی نظام برداشته‌اند.

استاندار مازندران تصریح کرد: نباید از تعاون از منظر صرفا اقتصاد نگاه کرد چرا که موضوع تعاون با یک رویکرد الهی و اعتقادی برای تعالی انسان و رهنمون ساختن جامعه اسلامی به سوی فضیلت‌ها است.

وی این کار مهم را حاصل تفکر ارزشمند معمار کبیر انقلاب دانست و خاطرنشان کرد: باید یادی کنیم از متفکر شهید انقلاب اسلامی دکتر بهشتی که پایه‌گذار قانون اساسی است که در آن به مقوله تعاون نگاه ویژه‌ای داشته است.

طاهایی بیان داشت: به موجب قانون پنجم توسعه باید دولت در ساختار کوچک شود اما این بدین معنا نیست که بخش‌های آن همچون تعاون تضعیف شوند.

نماینده عالی دولت در مازندران با اشاره به اینکه بر اساس قانون باید 25 درصد سرمایه‌گذاری‌ها در کشور در بخش تعاونی باشد، اذعان داشت: این حداقلی است که تعیین شده و علاوه بر این بخش خصوصی نیز می‌تواند در قالب تعاونی‌ها وارد عرصه اقتصاد و سرمایه‌گذاری شوند.

وی با اشاره به اینکه سرمایه تعاونی‌های مازندران 400 میلیارد ریال است، متذکر شد: این زیبنده استانی که به عنوان قطب بزرگ کشاورزی محسوب می‌شود، نیست و باید در این زمینه بیشتر کار کرد.

طاهایی با بیان اینکه در همین دولت بانک تعاون ایجاد شد، تصریح کرد: هر چند در برنامه چهارم نیز این موضوع مطرح بود اما دولت دهم اهتمام ویژه‌ای در توسعه بخش تعاون داشته است.

استاندار مازندران یکی از راهبردهای دولت در تقویت تعاونی‌ها را بانک توسعه تعاون دانست و گفت: البته نباید استنباط شود که این بانک به تنهایی به توسعه تعاونی‌ها کمک کند.

وی با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری مبنی بر شکل‌گیری تشکل‌های دانش‌بنیان خاطرنشان کرد: باید با برنامه‌ریزی مناسب و توجه ویژه به توصیه‌های عالمانه رهبر انقلاب از این تشکل‌ها حمایت صورت پذیرد.

طاهایی یادآور شد: تعاونی‌ها به واسطه اینکه از چرخه تحریم خارج هستند باید از این شرایط برای تعالی اقتصاد کشور تلاش کنند.

وی اضافه کرد: البته باید در کنار تقویت تعاونی‌ها به عنصر آموزش از لحاظ فکر و ایده اهتمام جدی شود و فضای کار در شرکت‌های تعاونی به فضای آرمان‌گرایی تبدیل شود.

عالی‌ترین مقام اجرایی مازندران اذعان داشت: تعاونی‌ها فراتر از یک بنگاه اقتصادی هستند یعنی جایی است که در آن انسان تکریم و خدا تعظیم می‌شود و باید تلاش کنیم تعاونی‌ها با همین رویکرد توسعه یابند و در حقیقت رمز مصونیت بخشی به تعاونی‌ها تلاش از منظر فرهنگی است.

طاهایی مازندران را نسبت به استان‌های دیگر دارای عقب‌ماندگی دانست و افزود: از همین روست که از وزرای مازندرانی تقاضای نگاه ویژه به استان داریم اما نه به این معنا که عدالت در جامعه رعایت نشود.

وی تقویت تعاونی‌ها را موجب تقویت سفره ملی عنوان کرد و گفت: با توجه به اینکه مازندران قطب کشاورزی است باید در این بخش ورود جدی داشته باشیم.

استاندار مازندران با بیان اینکه در سال گذشته 50 هکتار از زمین‌های زراعی مازندران کشت مجدد برنج داشته‌اند، خاطرنشان کرد: این میزان در سال جاری به 68 هکتار افزایش یافته است که معتقدم باید در کنار آن کشت علوفه‌ نیز داشته باشیم تا دامپروری نیز حمایت شود.

طاهایی در پایان اذعان داشت: کمک به مازندران به دلیل ظرفیت خاص استان‌های شمالی در حقیقت کمک به اقتصاد ملی است و باید این نگاه تقویت شود.

انتهای پیام/ش10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول