اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی هرمزگان خبر داد

رشد 53 درصدی تعاونی‌ها در هرمزگان

خبرگزاری فارس: مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی هرمزگان از رشد 53 درصدی تعاونی‌ها در این استان خبر داد.

رشد 53 درصدی تعاونی‌ها در هرمزگان

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، احمد راستی ظهر امروز در جمع خبرنگاران تعداد تعاونی‌ها قبل از دولت نهم در استان را  دو هزار و 356 مورد ذکر کرد و افزود: این تعداد با رشد 53 درصدی به پنج هزار و 86 مورد رسیده است.

وی افزود: همچنین در این مدت فرصت‌های شغلی ایجاد شده با 70 درصد افزایش، زمینه ایجاد بیش از 32 هزار فرصت شغلی را فراهم کرده و تعداد اعضا نیز با 82 درصد رشد به بیش از یک میلیون و 100 نفر افزایش داشته است. 

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی هرمزگان مجموع تعاونی‌های ثبت شده استان را تاکنون پنج هزار و 86 مورد و تعداد اعضای آنها را بیش از یک میلیون و 360 هزار نفر نام برد و اضافه کرد: با ثبت این تعداد تعاونی افزون بر 105 هزار فرصت شغلی ایجاد شده است.

راستی به تشکیل تعاونی‌های مسکن مهر اشاره کرد و گفت: تشکیل تعاونی‌ها که بر اساس اقتصاد نظام اسلامی تعریف شده، نقش عمده‌ای در ساخت مسکن مهر دارد و از زمان تشکیل تعاونی‌های مسکن مهر تاکنون 257 تعاونی مسکن در استان ثبت شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی هرمزگان در بخش دیگری از سخنان خود از افتتاح 22 طرح تعاونی همزمان با هفته تعاون در سطح شهرستان‌های استان خبر داد.

راستی محل اجرای این طرح‌ها را بندرعباس، رودان، قشم و جاسک عنوان کرد و افزود: گرایش این طرح‌ها در زمینه‌های مسکن، خدمات و صنعت است.

وی اضافه کرد: با آغاز به کار این تعداد تعاونی، برای چهار هزار و 175 نفر اشتغال‌زایی ایجاد می‌شود.

راستی مجموع سرمایه‌گذاری انجام شده در این تعاونی‌ها را بیش از 876 میلیارد ریال ذکر کرد و گفت: برای راه‌اندازی این طرح‌ها بالغ بر 500 میلیارد ریال تسهیلات در اختیار تعاونی‌ها قرار گرفته است.

راستی اضافه کرد: در حال حاضر افزون بر پنج هزار تعاونی در استان هرمزگان به ثبت رسیده است؛ این تعاونی‌ها با بیش از یک میلیون و 360 هزار عضو برای 106 هزار نفر فرصت شغلی ایجاد کرده‌اند.

انتهای پیام/ز20 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول