اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر اتاق تعاون خراسان‌رضوی خبر داد

رشد 83 درصدی تشکیل تعاونی‌ها در خراسان‌رضوی

خبرگزاری فارس: دبیر اتاق تعاون خراسان‌رضوی گفت: خراسان‌رضوی در سال جاری 83 درصد رشد تشکیل تعاونی‌ها را داشته است.

رشد 83 درصدی تشکیل تعاونی‌ها در خراسان‌رضوی

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، جواد رضویان‌راد ظهر امروز در میزگرد تخصصی تعاون و نقش آن در تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی که در سالن اجتماعات مجتمع قطعه‌سازان ساپکو مشهد برگزار شد، اظهار کرد: با توجه به اینکه امسال 70 و هفتمین سال تاسیس تعاون است و تعاون یکی از سه رکن اساسی در قانون است و به رسمیت شناخته می‌شود.

وی ادامه داد: از برنامه‌های مهم امسال با توجه به سال تولید و حمایت از کار و سرمایه ایرانی شیوه‌های اقتصادی در ایران به ثبت رسیده که با انجام آنها می‌توانیم نسبت به ستاد مشارکت تشکل‌ها و کانون سرمایه‌گذاران در ایران در جهت مقابله با موانع اشتغال و کارآفرینی فعالیت کنیم.

رضویان‌راد با تاکید بر گسترش تعاونی‌ها، گفت: امروزه غالب کشورهای جهان به موضوع تعاون مرتبط هستند و در پی گسترش و تقویت این بخش اقتصادی تلاش می‌کنند و ICA یک سازمان 104 ساله و انجمنی است از تعاونی‌های افزون بر 102 کشور از سراسر جهان که اعضای آنها بالغ بر 700 میلیون نفر می‌باشند.

دبیر اتاق تعاون خراسان‌رضوی با اشاره به مهم‌ترین برنامه‌های سال جاری، خاطرنشان کرد: از اقدامات مهم اتاق تعاون می‌توان حضور مستمر و قدرتمند اتاق تعاون را با حمایت استاندار خراسان‌رضوی در تمامی مراکز تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری برای حمایت، توسعه و گسترش بخش تعاون، پی‌گیری مستمر و دائمی جهت ایجاد بازار دائمی عرضه و توانمندی‌های تعاون علی‌الخصوص محصولات شرکت‌های تعاونی مرزنشینان، روستایی و واحدهای تولیدی دانست.

وی با تاکید بر 83 درصد رشد در تشکیل تعاونی‌های استان بعد از ادغام وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، تصریح کرد: از نیمه دوم سال گذشته 488 تعاونی جدید و در کل سال گذشته 868 تعاونی تشکیل شده است، هم‌چنین بیش از یک‌ هزار و 200 شورای سازش در استان تشکیل شده که 77 درصد کاهش مراجعات به شورای ملی اختلاف را به‌ همراه داشته است.

رضویان‌راد افزود: امسال اولین زنجیره از جهاداقتصادی حمایت از تولید ملی، کار و سرمایه ایرانی است که در این راستا بخش غیر دولتی خودش را برای اینکه در خط مقدم اصلی قرار بدهد آماده می‌کند و دولت بزرگ‌ترین جهادش آن خواهد بود که با تمام توان و به طور دقیق فرامین و دستورات مقام معظم رهبری را عمل نماید.

دبیر اتاق تعاون خراسان‌رضوی اظهار کرد: از سال دفاع مقدس تا سال 84 حجم صادرات به 7 میلیارد دلار رسید، که باز هم فاصله زیادی با واردات داشته‌ایم اما در دولت نهم و دهم به گونه‌ای برنامه‌ریزی شد که حجم صادرات با توجه به واردات حدود 60 میلیارد دلاری به کشور، به 46 میلیارد دلار رسید و با 2 گام دیگر می‌توانیم حجم صادرات را با واردات برابر کنیم. 

انتهای پیام/ح20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول