اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره اول خاورمیانه وزارت امور خارجه ایران:

صیانت از سوریه جزو اصول مسلم مقاومت اسلامی است

خبرگزاری فارس: رئیس اداره اول خاورمیانه و شمال آفریقای وزارت امور خارجه ایران گفت: صیانت از سوریه جزو اصول مسلم مقاومت اسلامی است، چرا که دشمنان با ایجاد بحران در سوریه قصد دارند، مقاومت را از راه خود منحرف کنند.

صیانت از سوریه جزو اصول مسلم مقاومت اسلامی است

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، مجتبی فردوسی‌پور دقایقی پیش در سومین کنفرانس بین‌المللی مقاومت اسلامی اظهار کرد: دشمنان برای شکستن وحدت مسلمانان این بحران‌ها را در سوریه ایجاد کرده‌اند تا مقاومت شکست‌‌ناپذیر ملت فلسطین را تحت تأثیر قرار دهند.

وی افزود: اگر خدشه‌ای بر سوریه وارد شود در واقع اساس مقاومت مورد حمله قرار گرفته، بنابراین لازم است مسلمانان با همفکری و هوشیاری  راه حل مناسبی برای مسئله سوریه بیندیشند.

رئیس اداره اول خاورمیانه با اشاره به بیداری اسلامی در خاورمیانه تصریح کرد: از جمله عواملی که در بیداری اسلامی کشورهای مسلمان موثر بود، دفاع از مرزهای اسلام و دیانت در کنار مقوله فلسطین بود.

وی ادامه داد: اگر مروری بر تاریخ داشته باشیم متوجه این نکته می‌شویم که بسیاری از رهبران دینی قیام خود را بر مسئله دفاع از فلسطین استوار کردند و از جمله این رهبران امام خمینی (ره) بود.

فردوسی پور تاکید کرد: آنچه به پیروزی انقلاب منجر شد این بود که امام (ره) مسئله کانونی قیام را بر آزادی فلسطین و نابودی ایادی صهیونیست استوار کرده بود که شاه از جمله این ایادی بود و در راه تحقق این هدف بلند اهداف کوچک نیز محقق شد.

وی با اشاره به فرمایش رهبر معظم انقلاب که پیروزی جمهوری اسلامی ایران بر سه مؤلفه وحدت، مردم و ایمان قلبی استوار بود، اضافه کرد: انتخاب رهبر معظم انقلاب برای هدایت جمهوری اسلامی ایران نشان داد که مؤلفه رهبری، که امام خمینی(ره) اکراه داشت از آن یاد کند چقدر برای تداوم انقلاب موثر است و این موضوع را در راهی که به رهبری امام خمینی(ره) به پیروزی ملت ایران بر استکبار ختم شد، نیز شاهد بودیم.

 

*‌ ‌مقاومت اسلامی نیازمند ایمان قلبی است

 

رئیس اداره اول خاورمیانه تاکید کرد: مقاومت اسلامی نیازمند ایمان قلبی است و بیداری و هوشیاری ملل اسلامی مترادف صیانت از دین است و وحدت و رهبری نیز در این میان بسیار مهم است.

وی افزود: به پیشنهاد رهبر معظم انقلاب دو مؤلفه برای پاسداری از انقلاب فلسطین وجود دارد که یکی عدول نکردن از اساس و بنیان مقاومت و هدف انقلاب است.

فردوسی پور تصریح کرد: همچنین معظم‌له در اجلاس عدم تعهد بهترین راهکار سیاسی برای ملت فلسطین را همه پرسی ادیان مشترک در فلسطین و خارج از این سرزمین دانستند.

وی تاکید کرد: باید توجه داشتیم که تخطی از این موضع و تلاش برای سازش و مذاکره خطرناک است و هرگز برای مسلمانان پذیرفته شده نیست.

انتهای پیام/ی20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول