اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر صنایع کشاورزی جهادکشاورزی آذربایجان‌شرقی:

بدهی واحدهای کشاورزی زلزله‌زده با تقسیط یک ساله تمدید شد

خبرگزاری فارس: مدیر صنایع کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌شرقی از تقسیط یک ساله بدهی واحدهای صدمه‌دیده بخش کشاورزی در مناطق زلزله‌زده استان به ادارات بیمه، امور مالیاتی، برق، گاز و آب خبر داد.

بدهی واحدهای کشاورزی زلزله‌زده با تقسیط یک ساله تمدید شد

به گزارش خبرگزاری فارس از اهر، ایاز برنو ظهر امروز در حاشیه جلسه ستاد تسهیل شهرستان اهر در گفت‌و‌گو با خبرنگاران اظهار کرد: در این جلسه در مورد تمدید و تقسیط یک ساله سررسید وام‌ واحدهای تولیدی به خصوص کشاورزی که در اثر زلزله آسیب دیده بودند نیز تصمیم‌گیری شد.

وی با بیان اینکه مقرر شده تا با اعزام اکیپ‌های دیگری از واحدهای صدمه دیده بازدید مجدد صورت پذیرد، افزود: قبلاً طبق مصوبه هیئت دولت وام‌های قبلی کشاورزان و دامداران آسیب‌دیده از زلزله اخیر آذربایجان‌شرقی به مدت یک سال استمهال شده بود و سود این یک سال را دولت تقبل کرده است.

برنو با اشاره به خرابی‌ها و خسارات وارده به واحدهای صنعتی دامی، زراعی و باغی در شهرستان‌های اهر، هریس، ورزقان و تبریز گفت: عزم سازمان جهاد کشاورزی استان جبران خسارت وارده به تولیدکنندگان و بهره‌برداران در مناطق آسیب‌دیده است.

وی بازسازی، نوسازی و ترمیم ابنیه‌ها و  واحدهای صنعتی کشاورزی را از ماموریت‌های این سازمان در مناطق زلزله‌زده عنوان کرد و افزود: برای هر یک از واحدهایی که در زلزله اخیر صدمه دیده‌اند تسهیلات ویژه‌ای از طریق صندوق توسعه ملی تعلق می‌گیرد.

نعمت‌الله جوادی مسئول دبیرخانه ستاد تسهیل آذربایجان‌شرقی نیز در این جلسه با بیان اینکه این استمهال علاوه بر بانک‌ها شامل امور مالیاتی، سازمان تأمین اجتماعی، شرکت شهرک‌های صنعتی و شرکت‌های آب و فاضلاب، گاز و برق نیز خواهد بود از تشکیل کارگروهی متشکل از کارشناسان سازمان نظام مهندسی ساختمان، کارشناسان بانک‌ها، نماینده شرکت شهرک‌های صنعتی، نماینده فرماندار و نماینده سازمان صنعت، معدن و تجارت خبر داد.

وی افزود: اکیپ‌های این کارگروه با مراجعه به واحدهای تولیدی میزان خسارت وارده به واحدهای تولیدی ناشی از زلزله را برآورد خواهند کرد.

رضا صدیقی فرماندار و رئیس مدیریت بحران شهرستان اهر نیز در این جلسه از وارد شدن خسارت جدی به باغات میوه این شهرستان خبر داد.

وی، از سازمان جهادکشاورزی خواست با توجه به فصل فروش میوه، تسهیلات و تمهیداتی فراهم شود تا زمینه مناسب برای فروش میوه‌های سردرختی منطقه فراهم شده و کشاورزان متضرر نشوند.

انتهای پیام/ح20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول