اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس ستاد بحران ارتش جمهوری اسلامی ایران خبر داد

آمادگی ارتش برای مشارکت در بازسازی مناطق زلزله‌زده

خبرگزاری فارس: رئیس ستاد بحران ارتش جمهوری اسلامی ایران از آمادگی ارتش برای مشارکت در بازسازی مناطق زلزله‌زده خبر داد.

آمادگی ارتش برای مشارکت در بازسازی مناطق زلزله‌زده

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی اداره‌کل دامپزشکی آذربایجان‌شرقی، امیر سرتیپ محمد محمودی با اشاره به اینکه یگان‌های ارتش به همراه اکیپ‌های دامپزشکی از ساعات اولیه به زلزله‌زدگان امدادرسانی و خدمات‌رسانی کردند، گفت: بلافاصله از ساعات اولیه این زلزله یگان‌های اجرایی ارتش در منطقه شمال‌غرب شامل لشگر 21 حمزه سیدالشهدا(ع) آذربایجان و یگان‌های مستقر در شهرهای اردبیل، زنجان و مراغه برای امدادرسانی در مناطق زلزله‌زده حضور یافتند و در کنار هلال‌احمر، سپاه، ناجا و استانداری کار امدادرسانی را آغاز کردند.

وی با اشاره به ورود انواع تجهیزات مهندسی ارتش و همچنین لودر و بیل مکانیکی، خودروهای سبک و سنگین و تانکر سوخت‌رسان از ساعات اولیه زلزله افزود: با کمک شبکه بهداشت و درمان و دامپزشکی منطقه، سم‌پاشی و رفع آلودگی منطقه برای جلوگیری از شیوع بیماری‌های واگیردار به‌وی‍‍‍‍ژه سم‌پاشی لاشه‌های حیوانات با همکاری دامپزشکی استان نیز در این زمینه انجام شد.

محمودی گفت: در این راستا دو فروند بالگرد ارتش در اختیار ستاد بحران منطقه گذاشته شد که در چهار روز نخست پس از وقوع حادثه، شبانه‌روزی کار امدادرسانی و انتقال مصدومان را انجام داد.

معاون اجرایی ارتش جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: ارتش در این زلزله بیمارستان‌های صحرایی و با بهره‌گیری از تجربیات کسب شده در زلزله‌های گذشته، اعزام تیم‌های پزشکی به همراه  آمبولانس‌های مجهز شده را با امکانات کافی به منطقه اعزام کرد.

وی افزود: پخت نان از طریق نانوایی‌های سیار از دیگر اقدامات ارتش بود که نان به همراه خرما و آب معدنی و انواع کنسرو از دقایق اولیه زلزله در اختیار زلزله‌زدگان قرارگرفت و این اقدام با توجه به تلاقی زلزله با ماه مبارک رمضان بسیار حیاتی و ضروری به نظر می‌رسید .

محمودی گفت: در ساعات اولیه زلزله، لشگر 21 حمزه سید الشهدا(ع) زیرساخت‌های ارتباطی منطقه را که آسیب دیده بود دایر و ارتباط سیار عملیاتی با استانداری و هلال‌احمر را برقرار کرد.

رئیس ستاد بحران ارتش جمهوری اسلامی ایران افزود: به منظور امدادرسانی هرچه بیشتر به مصدومان این زلزله، بیمارستان 522 ارتش در تبریز در آماده‌باش کامل به سر می‌برد و در همین راستا، تعداد تخت‌های این بیمارستان نیز افزایش یافت و یک فروند هواپیمای جت‌فالکن به منظور ترابری مسئولان ستاد بحران کشور به مناطق زلزله‌زده اعزام و هواپیمای ترابری C130 نیروی هوایی ارتش نیز در پایگاه دوم شکاری تبریز آماده‌باش بود.

وی در پایان از آمادگی ارتش برای مشارکت در تهیه طرح‌های مهندسی مربوط به بازسازی مناطق زلزله‌زده خبر داد.

اتهای پیام/ل30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول