اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار قم:

اجلاس نم رفراندوم بزرگ نظرات بین‌المللی بود / رأی تمام کشورها در صندوق ایران

خبرگزاری فارس: معاون سیاسی امنیتی استاندار قم گفت: اجلاس تهران رفراندومی بزرگ برای ارائه نظریات بین‌المللی ایران بود و همه آراء به صندوق جمهوری اسلامی ریخته شد.

اجلاس نم رفراندوم بزرگ نظرات بین‌المللی بود / رأی تمام کشورها در صندوق ایران

حجت‌الاسلام مهدی عرب‌انصاری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در جمع اعضای مجلس خبرگان مبنی بر شکست غرب در نبرد دیپلماتیک با جمهوری اسلامی اظهار کرد: اگر با حجم فعالیت‌های دیپلماتیک آمریکا و کشورهای همسو با سیاست‌های غرب آشنا باشیم متوجه می‌شویم که آنها تلاش زیادی برای نشان دادن ناکارآمدی و عدم موفقیت ایران در برگزاری اجلاس نم کردند.

وی افزود: مقایسه این حجم فعالیت‌ها در مقابل آثار اجلاس غیر متعهدها در تهران، موفقیت‌های دیپلماتیک ایران را بیش از گذشته روشن می‌سازد و نشان می‌دهد که جمهوری اسلامی ثمرات زیادی از اجلاس غیر متعهدها برداشت کرده است.

معاون سیاسی امنیتی استاندار قم با اشاره به تلاش گسترده آمریکا از یک سال گذشته برای برگزار نشدن اجلاس نم در تهران گفت: هدف نخست آنها همین مسئله بود اما در این خصوص به طور کامل ناکام ماندند زیرا نفس برگزاری اجلاس نشان‌دهنده توفیق نیافتن آنهاست.

وی ادامه داد: غرب پس از مشاهده اقبال جهانی برای حضور کشورهای متعدد در اجلاس، به دنبال هدف دوم خود یعنی برگزاری اجلاس تهران در حد نازل گام برداشت.

عرب‌انصاری با بیان اینکه غرب قصد داشت که اجلاس تهران تنها در حد کارشناسان یا وزرا برگزار شود عنوان داشت: نیت آنها این بود که با تلاش‌های گسترده دیپلماتیک، حتی یک نفر از سران کشورها در تهران حاضر نشوند اما حضور سران در اجلاس تهران به درستی نشان داد که دشمنان در هدف دوم خود نیز ناکام مانده‌اند.

معاون سیاسی امنیتی استاندار قم خاطر نشان کرد: در این مرحله آمریکا به طور مستقیم به مقابله با ایران برخاست و در این زمینه از نیروهای کمکی و واسطه‌های دیگری نیز بهره برد و با تشکیل سه حلقه ارتباطی، هجمه‌های گسترده‌ای را علیه ایران و سایر کشورها آغاز کرد.

وی با اشاره به ناکارآمدی حربه‌های آمریکا علیه ایران گفت: نکته حائز اهمیت در این میان، عدم موفقیت غرب در تأثیرگذاری بر اجلاس تهران بود به طوری که در هیچ کدام از مصوبات جنبش عدم تعهد در ایران، رگه‌ای از تفکر استکباری دیده نمی‌شود.

عرب‌انصاری بیان داشت: اجلاس تهران، دشمنان را خلع سلاح کرد و آنها نتوانستند هیچ تأثیری بر کشورهای غیر متعهد بگذارند و این مسئله قدرت دیپلماسی فعال جمهوری اسلامی را نشان می‌دهد.

معاون سیاسی امنیتی استاندار قم با بیان اینکه اجلاس نم در تهران تمام راه‌ها را به روی آمریکا و رژیم صهیونیستی بست گفت: در واقع آنها پشت درهای بسته ماندند اما ایران توانست در عرصه‌ای بین‌المللی به گفت‌وگو و تفاهم با دیگر کشورها بنشیند و مصوباتی متفاوت با گذشته را در مهم‌ترین بخش‌ها یعنی فلسطین و مسائل منطقه‌ای داشته باشد.

وی ادامه داد: ایران در عرصه سیاست جهانی صاحب نظریه‌ای ممتاز و قابل قبول است زیرا بسیاری از کشورها این نظریه را قبول کردند.

عرب‌انصاری با بیان اینکه اجلاس تهران نظریه ایران را در معرض انتخاب کشورها قرار داد افزود: این کشورها تفکر جمهوری اسلامی را انتخاب کردند و در واقع رفراندومی وسیع برگزار و همه آراء به صندوق ایران ریخته شد.

معاون سیاسی امنیتی استاندار قم با تاکید بر این مسئله که دوره اداره تک قطبی جهان به سر آمده است گفت: امروز همه کشورها به این نتیجه رسیده‌اند که اداره دنیا باید از طریق خرد جمعی صورت گیرد.

وی تصریح کرد: اکنون کشورها می‌دانند که خود باید سرنوشت خویش را تعیین کنند و مداخلات نظامی در سایر مناطق امری محکوم و مذموم است.

عرب‌انصاری با بیان اینکه هر ملتی حق انتخاب سرنوشت خویش را دارد گفت: تمام این دستاوردها نتیجه اجلاس تهران و نظریه‌ای بود که جمهوری اسلامی در عرصه بین‌الملل مطرح کرد و این مقابله مستقیم ایران با غرب به پیروزی جمهوری اسلامی انجامید و شکست دشمنان از جمله آمریکا و رژیم غاصب اسرائیل را در پی داشت.

انتهای پیام/و10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول