اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

قهرمان پارالمپیک لندن:

26 مدال من با قطره‌ای از خون شهدا برابری نمی‌کند

خبرگزاری فارس: قهرمان پارالمپیک لندن گفت: 26 مدال کسب شده در رقابت‌های مختلف ارزشی به میزان یک قطره خون شهیدان و مجاهدت ایثارگران ندارد.

26 مدال من با قطره‌ای از خون شهدا برابری نمی‌کند

جلیل باقری‌‌‌جدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: بنده در سال 65 با لبیک به فرمان امام بزرگوار راهی جبهه‌های حق علیه باطل شده و در عملیات کربلای پنج و منطقه شلمچه به درجه جانبازی نایل شدم.

وی با بیان اینکه ورزش حرفه‌‌ای خود را از سال 77 با پوشیدن پیراهن پر افتخار تیم ملی آغاز کردم، افزود: بیش از 16 سال است در این سنگر سعی می‌کنم برای کشورم افتخار بیافرینم تا خداوند متعال این پیروزی‌‌ها را به عنوان پاداش مجاهدت و شهادت ذخیره آخرتم قرار دهد.

این مسئول ادامه داد: به دلیل آنکه قبل از جانبازی ورزش می‌کردم، بعد از یک سال از بازیابی سلامتم با تشویق دوستان دوباره وارد ورزش شدم و در رشته‌های تیر و کمان، تیر‌اندازی، شنا، وزنه‌برداری، بسکتبال و دو و میدانی به تمرین و فعالیت مشغول شدم.

باقری‌جدی گفت: با صلاحدید مربیان به دلیل فیزیک بدنی در رشته دو و میدانی فعالیت ورزشی خود را ادامه دادم اما در بسکتبال با ویلچر نیز چندین مقام لیگ کشوری به همراه تیم اردبیل به دست آوردیم.

این قهرمان دوران جنگ هشت ساله ادامه داد: در هر رقابتی وقتی پرچم نظام اسلامی برافراشته می‌شود گویی یک شهر کشورم در جنگ هشت ساله آزاد شده که این خود شادی و بهجت را برای من به ارمغان می‌آورد.

وی بیان کرد: در مقابل محبت مردم و حمایت مسئولان احساس تکلیف و انجام وظیفه می‌‌کنم و معتقدم قهرمانی‌ها در المپیک ذره‌ای نمی‌تواند در برابر شهادت‌طلبی فرزندان این مرز و بوم ارزش و بهایی داشته باشد.

این جانباز از شهدا به عنوان قهرمانان واقعی عرصه ایثار و شهادت یاد کرد و گفت: به عنوان یک بسیجی ورزشکار موفق شدم اولین مدال طلای کاروان دلوار را به دست آورم که این خود برای دیگر ورزشکاران نیز روحیه‌بخش بود.

باقری‌جدی مدال طلای پارالمپیک لندن را بهترین نتیجه در طی تاریخ ورزشی خود یاد کرد و افزود: پیش از پارالمپیک لندن 26 مدال کسب کرده بودم به طوری که در پارالمپیک آتن نفر دوم جهان معرفی شده بودم.

وی با قدردانی از مربی خود ایوب بهتاج در حمایت‌های مستمر از ورزش حرفه‌ای‌اش گفت: بنده در سه کلاس اف 54، 55 و 56 بین 19 ورزشکار شرکت کننده در پرتاب وزنه مقام اول پارالمپیک لندن را به دست آوردم.

باقری‌جدی به نحوه راهیابی به پارالمپیک نیز اشاره کرد و افزود: باید دو سال پیش از پارالمپیک برای حضور در میدان پارالمپیک اعلام آمادگی کرد و با ثبت رکوردها و شرکت در مسابقات کسب سهمیه المپیک به این مسابقات ورود پیدا کرد.

وی در پایان سخنان خود ابراز داشت: اگر ورود ورزشکاران در برخی رشته‌ها محدود است اما در وزنه‌برداری برای این امر محدودیتی وجود ندارد اما باید ورودیه پارالمپیک را کسب کنیم.

انتهای پیام/خ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول