اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

پهلوانی در دفاع مقدس، قهرمانی در پارالمپیک

باقری‌جدی: کسب مدال پارالمپیک حلاوت آزادسازی یک شهر را برایم دارد

خبرگزاری فارس: جلیل باقری‌جدی قهرمان پارالمپیک لندن بعداز حضور در زادگاهش گفت: کسب مدال پارالمپیک و افتخارآفرینی در سطح بین‌المللی حلاوتی به مانند آزادسازی یک شهر در دوران دفاع مقدس را برایم دارد.

باقری‌جدی: کسب مدال پارالمپیک حلاوت آزادسازی یک شهر را برایم دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، این قهرمان المپیک که عصر امروز با استقبال مسئولان و علاقمندان به ورزش وارد فرودگاه اردبیل و زادگاهش دیار سبلان شد در جمع خبرنگاران اظهار داشت: جای بسی افتخار است که به زادگاهم اردبیل باز می‌گردم در حالی که در مسابقات پارالمپیک به یاری خداوند متعال توانستم دل همه ملت ایران به ویژه خانواده‌های شهدا و ایثارگران را شاد و مسرور کنم.

وی با اعلام اینکه مدالم را تقدیم تمام ایثارگران ارزشمند و خانواده‌های شهدا می‌کنم، تصریح کرد: زمانی که پرچم نظام اسلامی در لندن و در قلب نظام کفر به اهتزاز درآمد ابراز خرسندی کردم و از این بابت خوشحال بودم که توانستم با این مدال پرچم مقدس نظام اسلامی را بالا برده و دل رهبرم را شاد کنم.

این قهرمان جانباز و دلاور دوران دفاع مقدس با یادآوری اینکه هرگز فکر نمی‌کردم که از این طریق بتوانم دل مردم را شاد کنم، خاطر نشان کرد: المپیک لندن اوج ورزش من بود ولی همچنان امیدوارم با حفظ روحیه خود بتوانم در سال‌های آینده نیز برای وطنم افتخارات بیشتری را کسب کنم.

به گزارش فارس، قهرمان پارالمپیک با یادآوری اینکه ورزش قهرمانی برای درخشش در سطح جهانی و بین‌المللی به حمایت جدی نیاز دارد، اضافه کرد: ما همت و تلاش خود را در این عرصه صرف کردیم تا از این طریق بتوانیم نام ایران را پرآوازه کرده و دل دشمنان را با این موفقیت‌ها به لرزه درآوریم.

باقری‌جدی بیان کرد: با قهرمانی دیگر پهلوان این خطه مجید فرزین نیز خوشحال شدم چرا که این ورزشکار پرتوان همت و اراده خود را به کار بسته بود تا بتواند دل مردم ایران و هموطنانش را شاد کند.

وی آوردگاه پارالمپیک را آوردگاهی سخت اما بسیار موفقیت‌آمیز برای ورزشکاران ایران توصیف کرد و ادامه داد:‌‌ انتظار می‌رود تیم والیبال نشسته ما نیز بتواند در پارالمپیک موفقیت‌های خود را تکرار کرده و این ملت را مسرور کند.

باقری‌جدی اظهار داشت: بنده در سه پارالمپیک شرکت کرده بودم که در پارالمپیک آتن مقام دوم را کسب کردم و در پارالمپیک پکن مدالی به دست نیاوردم اما در پارالمپیک لندن سعی و اهتمامم بر این شد تا مدالی را کسب کنم.

وی در پایان از مربی خودش بهتاج قدردانی کرد و افزود: اگر مربی بنده صلاح بدانند و ادامه تمرینات برایم مفید باشد در پارالمپیک برزیل نیز حاضر می‌شوم.

در جریان این استقبال مدیرکل ورزش و جوانان استان اردبیل نیز با یادآوری اینکه استان اردبیل با کسب یک مدال نقره در المپیک و دو مدال پارالمپیک تا این لحظه توانسته است جز هشت استان موفق کشور باشد، گفت: ما امیدواریم در فوتبال معلولان نیز بتوانیم موفقیتی دیگر کسب کنیم چرا که در این تیم از استان اردبیل دو ورزشکار حضور یافته‌اند.

احد پازاج افزود: پارالمپیکی‌های ما واقعاً بیش از حد انتظار و توان حاضر شدند که امیدواریم افتخارآفرینی آنها در سال‌ها و المپیک‌های بعدی نیز تداوم داشته باشد.

جلیل باقری‌جدی جانباز دوران دفاع مقدس اولین مدال کاروان پارالمپیک را در رشته پرتاب وزنه به دست آورد و به دنبال این موفقیت مجید فرزین نیز با مهار وزنه 205 کیلوگرمی صاحب گردن‌آویز طلا شد.

جلیل باقری‌جدی بعد از حضور در شهر اردبیل ابتدا به سراغ مزار شهیدان رفت و با آرمان مقدس آنها به عنوان یک جانباز در ادامه مسیر تجدید بیعت کرد.

انتهای پیام/ع10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول