اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تعاون روستایی گلستان:

238 تعاونی و تشکل در بخش کشاورزی فعالیت می‎کنند

خبرگزاری فارس: مدیرکل تعاون روستایی گلستان گفت: نگاه آماری به شبکه تعاون روستایی نشان می‎دهد که 238 تعاونی و تشکل در بخش کشاورزی فعالیت می‎کنند.

238 تعاونی و تشکل در بخش کشاورزی فعالیت می‎کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان محمدتقی رجایی پیش از ظهر امروز در جمع تشکل‎های تعاونی استان گلستان اظهار داشت: 238 تعاونی و تشکل در بخش کشاورزی با بیش از 180 هزار عضو در استان فعالیت دارند.

وی با بیان اینکه این تعاونی‎ها و تشکل‎ها تقریباً بیش از 90 درصد روستاهای گلستان را زیرپوشش قرار می‎دهند، تصریح کرد: تقریباً 910 روستا از طریق این تعاونی‎ها زیرپوشش قرار می‎گیرند که عمده آنها در قالب تعاون روستایی و تولید هستند.

مدیرکل تعاون روستایی گلستان یکی از مهم‌ترین موضوعات تعاونی‎های تولید را اجرای طرح الگوی کشت عنوان کرد و افزود: این طرح با همکاری جهاد کشاورزی در حال انجام است.

رجایی با بیان اینکه بیش از 180 دفتر کار تعاونی و تشکل در گلستان وجود دارد گفت: ظرفیت انباری گلستان نیز بیش از 170 هزار تن است که به صورت پراکنده و با پراکنش خوب در استان وجود دارد و معمولاً در زمان خرید محصولات و نگهداری آن مورد استفاده قرار می‎گیرد.

وی در خصوص اینکه پنج ایستگاه تولید بذر در گلستان وجود دارد خاطر نشان کرد: در این ایستگاه‎ها انجام عملیات بر روی بذور گندم و سویا انجام می‎شود.

مدیرکل تعاون روستایی گلستان از وجود 20 ایستگاه پمپاژ در تعاونی‎های تولید خبر داد و تصریح کرد: 25 آب‎بندان در حدود 300 الی 400 هکتار با ظرفیت 32 میلیون متر مکعب در استان وجود دارد.

رجایی با بیان اینکه در عرضه محصولات کشاورزی و دامی به صورت مستقیم 67 غرفه در سطح استان داریم گفت: در سال جاری بر اساس برنامه پیش‎بینی شده 70 غرفه را در سطح استان راه‎اندازی خواهیم کرد؛ این غرفه‌ها در شهرستان‎هایی نظیر گالیکش، مینودشت و علی‎آبادکتول در هفته دولت افتتاح شدند و در گرگان نیز در حال تکمیل آنها هستیم.

انتهای پیام/ز20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول