اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول امور جوانان هلال‌احمر کهگیلویه خبر داد

اعزام اعضای جوان هلال‌احمر کهگیلویه و بویراحمد به مناطق زلزله‌زده

خبرگزاری فارس: مسئول امور جوانان هلال‌احمر کهگیلویه گفت: 14 عضو جوانان هلال‌احمری این استان جهت امدادرسانی و ارائه خدمات به آذربایجان شرقی اعزام شدند.

اعزام اعضای جوان هلال‌احمر کهگیلویه و بویراحمد به مناطق زلزله‌زده

سید عادل رهبریان امروز در گفتگو با خبرنگار فارس در دهدشت با اشاره به زلزله آذربایجان شرقی اظهار داشت: بعد از هر حادثه زلزله نوعی بهت و سرگردانی و ناامیدی در بازماندگان آن حادثه دلخراش به وجود می‌آید و برای مردم اوضاع به گونه‌ای می‌شود که گویا دنیا تمام شده و همه چیز به آخر رسیده است.

وی افزود: زلزله آذربایجان شرقی در فاصله کوتاهی جان تعدادی از مردم این شهرستان را گرفت و یادآور تلخ‌ترین حادثه‌ یعنی زلزله بم بود که از ذهن مردم پاک نمی‌شود.

مسئول امور جوانان جمعیت هلال‌احمر کهگیلویه ابراز داشت: بلایای طبیعی اتفاقاتی هستند که هیچ انسانی تا به حال نتوانسته جلودار آن باشد و هیچ کس از این بلایا در امان نیست که ممکن است برای ما نیز اتفاق بیفتد که در رفع آن به مشارکت تمام مردم یک کشور نیاز است.

رهبریان با بیان اینکه زلزله بحرانی است که پیش از وقوع باید مدیریت شود، گفت: رعایت کردن آیین‌نامه‌های اجرایی ساختمان حین احداث بنا و تقویت اساس کار می‌تواند مؤثرترین کارایی را داشته باشد.

این مسئول با اشاره به اینکه زلزله به دلیل از بین بردن ناگهانی دلبستگی‌های افراد اختلال‌های روانی در بازماندگان ایجاد می‌کند، تاکید کرد: برای همدردی با آسیب‌دیدگان زلزله باید با آنها حرف بزنیم و بگذاریم آنها خود را از نظر روانی تخلیه کنند.

سید عادل رهبریان به تیم اعزامی هلال‌احمر استان کهگیلویه و بویراحمد به مناطق زلزله‌زده شهرستان هریس اشاره کرد و متذکر شد: 14 عضو جوانان هلال‌احمری جهت امدادرسانی و ارائه خدمات به آذربایجان شرقی اعزام شدند.

وی که به عنوان سرپرست در این تیم حضور یافته، عنوان داشت: تیم اعزام شده جهت انجام کارهای امدادی و فرهنگی از جمله برپایی نماز جماعت، حضور بر قبور درگذشتگان زلزله و دلداری بازماندگان مشغول به فعالیت هستند.

مسئول امور جوانان کهگیلویه برگزاری زیارت عاشورا و قرائت قرآن را از دیگر برنامه‌ها اعلام و خاطرنشان کرد: توزیع کپسول آتش‌نشانی، اهدای هدایای مردمی و توزیع مواد شوینده و بهداشتی، برگزاری کلاس‌های مختلف فرهنگی و هنری، نصب حمام و سرویس‌های بهداشتی سیار و آواربرداری از دیگر اقدامات این مجموعه است.

رهبریان برپایی چادرهای اهدایی جمعیت هلال‌احمر، توزیع کیسه زباله و پاکسازی محیط زیست، نصب شهربازی جهت سرگرمی کودکان، توزیع کتاب‌های بهداشتی و درمانی کودکان و اجرای برنامه‌های پیشاهنگی را از دیگر برنامه‌های در نظر گرفته شده برشمرد.

انتهای پیام/ی20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول