اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس پلیس راهور گیلان:

جابه‌جایی دانش‌آموزان بدون کارت ویژه رانندگان ممنوع است

خبرگزاری فارس: رئیس پلیس راهور گیلان از صدور کارت ویژه و ساماندهی سرویس مدارس برای رانندگان خبر داد و گفت: بدون داشتن کارت ویژه جابه‌جایی دانش‌آموزان در گیلان ممنوع است.

جابه‌جایی دانش‌آموزان بدون کارت ویژه رانندگان ممنوع است

سید تقی امینی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به کاهش تصادفات درون شهری در پنج ماه‌ نخست سال جاری اظهار کرد: تلاش تمام همکاران و همراهی مردم خوب و با فرهنگ کشورمان سبب شده تا در مدت مذکور با کاهش 64 نفری فوت شدگان در تصادفات رانندگی مواجه شویم.

وی به آموزش و ارتقای دانش ترافیکی در بین 887 مربی آموزشگاه‌ها که 344 نفر آنها از بانوان هستند اشاره کرد و گفت: در کنار راهنمایی و رانندگی مقررات لازم به این متقاضیان آموزش داده می‌شود تا آنها سهم عمده‌ای را در ترویج فرهنگ ترافیک در جامعه داشته باشند بنابراین در این راستا تمام مربیان فراخوان شده‌اند.

* ممنوعیت جابه‌جایی دانش‌آموزان برای رانندگان بدون کارت ویژه

رئیس پلیس راهور گیلان از ایجاد تدابیر ویژه در زمان بازگشایی مدارس و ساماندهی سرویس مدارس و صدور کارت ویژه سرویس رانندگان خبر داد.

وی با بیان اینکه ‌باید صلاحیت فردی و اخلاقی تمام رانندگانی که در امر جابه‌جایی دانش‌آموزان مدارس مشغول به‌کار شوند، مورد تایید قرار گیرد، ابراز کرد: در صورت تایید مراکز ذی‌ربط رانندگان می‌توانند با داشتن کارت ویژه در ناوگان فعالیت کنند.

امینی تصریح کرد: تمام دستگاه‌های ذی‌ربط از جمله شهرداری، آموزش و پرورش، اتوبوس‌رانی و... با نشست‌های مشترک با همکاری پلیس مقدمات ساماندهی و جابه‌جایی دانش‌آموزان را برنامه‌ریزی کرده‌اند.

* حذف آزمایشی چراغ قرمز در تقاطع خیابان تختی به شریعتی

وی به حذف آزمایشی چراغ قرمز در تقاطع خیابان تختی به شریعتی رشت اشاره کرد و گفت: با توجه به دو طرفه شدن بلوار شهید احسان‌بخش در ابتدا قرار است به صورت آزمایشی چراغ قرمز تقاطع یاد شده حذف شود که در صورت تاثیر در ترافیک این طرح اجرایی می‌شود.

فرمانده پلیس راهنمایی و رانندگی گیلان به اجرای طرح‌های مهندسی در دیگر نقاط شهر رشت که یکی از اولویت‌های پلیس راهور گیلان در دو سال اخیر بوده است، اشاره کرد و یادآور شد: در اجرایی شدن این طرح حوزه معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری رشت همکاری نزدیکی با راهنمایی و رانندگی استان دارد که جای قدردانی است. 

* برخورد جدی پلیس با تخلفات حادثه ساز

وی از برخورد جدی پلیس راهور با تخلفات حادثه ساز خبر داد و خاطرنشان کرد: برخورد با تخلفات هشت‌گانه حادثه‌ساز از جمله برنامه‌های پلیس راهور استان است.

امینی افزود: با اجرای طرح جامع تابستانی پلیس، تدابیر ویژه‌ای در برخورد با افراد متخلف دیده شده است بنابراین برخورد جدی با افرادی که برای هموطنان حادثه‌ساز می‌شوند در اولویت برنامه‌های پلیس قرار دارد.

انتهای پیام/غ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول