اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌شرقی خبر داد

تامین 7500 تن بذر گندم و جو کشاورزان مناطق زلزله‌زده

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌شرقی از تامین هفت هزار و 500 تن بذر گندم و جو و 6 هزار تن کود مورد نیاز کشاورزان مناطق زلزله‌زده برای کشت پاییزه خبر داد.

تامین 7500 تن بذر گندم و جو کشاورزان مناطق زلزله‌زده

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، مسعود محمدیان ظهر امروز در جلسه ستاد اجرایی توسعه بخش کشاورزی استان، میزان خسارت وارد شده به بخش کشاورزی استان در اثر زلزله را یک‌هزار و 870 میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: در اثر این زلزله 73 مرکز نگهداری و پرورش دام، طیور و شیلات در شهرستان‌های اهر، هریس و ورزقان دچار آسیب شدند.

وی در خصوص اقدامات سازمان جهادکشاورزی استان برای جبران خسارت‌های وارد شده به بخش کشاورزی نیز گفت: تاکنون 864 هزار مترمربع از مناطق آلوده چهار شهرستان زلزله‌زده استان سمپاشی و ضدعفونی شده و بیش از 345 هزار مترمربع از اراضی برای نگهداری موقت احشام روستاییان این مناطق فنس‌کشی شده است.

محمدیان با بیان اینکه مبلغ 307 میلیون ریال غرامت بیمه محصولات کشاورزی تاکنون به روستاییان منطقه پرداخت شده است، افزود: هماهنگی لازم با سازمان اتکا برای خرید دام و محصولات کشاورزی به قیمت توافقی در مناطق حادثه‌دیده به عمل آمده است.

دبیر ستاد اجرایی توسعه بخش کشاورزی استان با بیان اینکه برآورد می‌شود برای آغاز کشت پاییزه در مناطق زلزله‌زده هفت هزار و 500 تن بذر گندم و جو و 6 هزار تن کود مورد نیاز خواهد بود، ادامه داد: با اتخاذ تمهیدات لازم تلاش می‌کنیم در زمان مناسب این نیازها را تامین کنیم.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان همچنین از تکمیل پرونده برای دو هزار و 800 نفر از خسارت‌دیدگان برای دریافت تسهیلات بانکی خبر داد و افزود: لازم می‌دانم از هماهنگی‌ها و مساعدت‌های استاندار و معاونت برنامه‌ریزی استانداری و همکاران ایشان، در رابطه با حادثه غم‌انگیز مناطق زلزله‌زده و کمک‌رسانی به آسیب‌دیدگان در خصوص دفن احشام تلف شده، ضدعفونی، سمپاشی، واکسیناسیون و معاینه دام، فنس‌کشی برداشت محصول، برنامه‌ریزی کشت پاییزه، تکمیل فرم خسارت، تکمیل پرونده وام و تهیه نقشه احداث واحدهای اماکن دامی و پیگیری احداث دامی تشکر کنم.

وی به وجود مشکلات واگذاری اراضی ملی و تخصیص تسهیلات علی‌الخصوص برای فارغ‌التحصیلان کشاورزی به دلیل کم‌سود بودن بخش کشاورزی و عدم امکان استخدام برای افرادی که از طرح توسعه بخش کشاورزی استفاده کردند، اشاره کرد و افزود: در این جلسه مقرر شد سازمان جهادکشاورزی برای نگهداری احشام در فصل زمستان در صورت عدم اتمام اماکن دامی توسط بنیاد مسکن در خصوص استفاده از کلیه سوله‌ها، انبارها و اماکن خالی سازمان‌ها و ارگان‌های دولتی و امکانات شرکت کشت و صنعت مغان و انتقال احشام به سایر مناطق بررسی‌های لازم را انجام دهد.

محمدیان با بیان اینکه مقرر شد واحدهای صنعتی دام، طیور و شیلات خسارت‌ دیده از زلزله بتوانند از تسهیلات توسعه بخش کشاورزی استفاده کنند، ادامه داد: همچنین مقرر شد لیست واحدهای صنعتی کشاورزی آسیب دیده از زلزله فهرست شده و برای اخذ تسهیلات ویژه در عرض یک هفته از طرف سازمان جهادکشاورزی به معاونت برنامه‌ریزی استانداری اعلام شود.

وی از تخصیص سرمایه در گردش از اعتبارات طرح توسعه بخش کشاورزی برای تامین علوفه دامداران خبر داد و افزود: مقرر شد بانک کشاورزی برای تامین سرمایه در گردش مورد نیاز بخش کشاورزی و حمایت از این بخش برابر روال سنوات قبلی اقدام کند.

انتهای پیام/ل10/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول