اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون برنامه‌ریزی استاندار اصفهان خبر داد

رشد 50 درصدی صادرات غیرنفتی اصفهان در 4ماهه سال 91

خبرگزاری فارس: معاون برنامه‌ریزی استاندار اصفهان گفت: در چهار ماهه ابتدای سال 91 میزان صادرات غیرنفتی استان اصفهان یک میلیارد و 40 میلیون دلار بوده که نشان از رشد 50 درصدی نسبت به سال گذشته دارد.

رشد 50 درصدی صادرات غیرنفتی اصفهان در 4ماهه سال 91

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، علیرضا همدانیان در جمع خبرنگاران با بیان اینکه سرشماری نفوس و مسکن در سال گذشته به خوبی و با موفقیت در استان اصفهان انجام شد که طبق این سرشماری مشخص شد 4 میلیون و 879 هزار و 312 نفر در استان اصفهان زندگی می‌کنند، اظهار کرد: این میزان جمعیت نشان دهنده رشد 1.37 درصدی جمعیت در استان اصفهان است.

وی با بیان اینکه 84.4 درصد جمعیت استان اصفهان را جمعیت شهرنشین تشکیل می‌دهند، افزود: استان اصفهان بیشترین تعداد شهر را در بین استان‌های کشور دارا است.

معاون برنامه‌ریزی استاندار اصفهان به رشد 50 درصدی این استان در زمینه صادرات غیرنفتی اشاره کرد و ادامه داد: صادرات استان در بسیاری از بخش‌ها حتی بخش کشاورزی با وجود مشکلات و موانع فراوان بیش از 80 درصد رشد داشته که در مجموع شاهد رشد 50 درصدی صادرات غیرنفتی استان اصفهان هستیم.

وی افزود: بیشترین حجم صادرات استان اصفهان مربوط به آهن آلات و فولاد است و صادرات استان در سایر زمینه‌ها از جمله زیورآلات، فرش دستباف و ماشینی نیز وضعیت خوبی را پشت سر گذاشت.

همدانیان به تحقق 82 درصدی درآمدهای استان اصفهان اشاره کرد و گفت: درآمدهای مصوب استان اصفهان در سال 91 نسبت به سال 90 نیز حکایت از رشد 61.8 درصدی دارد.

وی با اشاره به پیش‌بینی صورت گرفته برای صادرات استان در سال 91 گفت: 3 میلیارد و 500 میلیون دلار، پیش‌بینی میزان صادرات استان اصفهان در سال 91 است که تاکنون در حدود یک میلیارد و 40 میلیون دلار آن محقق شده است.

معاون برنامه‌ریزی استاندار اصفهان تصریح کرد: این مبلغ در چهار ماهه ابتدای سال 91 نشان دهنده رشد 47 درصدی صادرات غیرنفتی استان اصفهان از نظر ارزش و رشد 68 درصدی صادرات از نظر وزنی نسبت به چهار ماهه نخست سال گذشته است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه امسال ایجاد 178 فرصت شغلی را در استان اصفهان متعهد شده‌ایم، گفت: در چهار ماهه ابتدای سال جاری به غیر از بخش مسکن که بخش زیادی از اشتغال را به خود اختصاص داده، 20 درصد از اشتغال متعهد شده در امسال محقق شده است.

همدانیان تاکید کرد: اولویت مدیریت استان اصفهان با حفظ وضعیت اشتغال موجود از طریق زنده نگه‌داشتن بنگاه‌های اقتصادی کوچک و بزرگ است.

انتهای پیام/ح20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول