اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل راه و شهرسازی جنوب سیستان‌وبلوچستان:

سیستان‌وبلوچستان در ایمنی جاده‌ای از استان‌های برخوردار پیشی گرفته است

خبرگزاری فارس: مدیرکل راه و شهرسازی جنوب سیستان‌‌وبلوچستان گفت: با رعایت همه استانداردها در بحث ایمنی جاده‌ای، سیستان‌وبلوچستان از برخی استان‌های برخوردار سبقت گرفته است.

سیستان‌وبلوچستان در ایمنی جاده‌ای از استان‌های برخوردار پیشی گرفته است

به گزارش خبرگزاری فارس از ایرانشهر، ایوب کرد پیش از ظهر امروز در دومین جلسه هماهنگی ایمنی محورهای جنوب استان سیستان‌وبلوچستان همراه با آغاز دور دوم سفرهای تابستانی در منطقه با حضور فرماندهی پلیس راه استان، مدیرکل پایانه‌ها و فرماندهی پلیس راه جنوب استان اظهار داشت: با رعایت همه استانداردها در بحث ایمنی جاده‌ای حتی از بعضی از استان‌های بیشتر برخوردار نیز سبقت گرفته‌ایم.

وی افزود: متأسفانه به دلیل انسداد مرز در سایر نقاط و بازگشایی نقطه کوچکی از آن در جنوب استان که پدیده شوم قاچاق سوخت در منطقه را به دنبال دارد آمار تصادفات و فوت ناشی از آن هنوز بالاست.

مدیرکل راه و شهرسازی جنوب سیستان‌‌وبلوچستان تصریح کرد: جنوب استان در راستای خدمات دولت دهم به این منطقه تبدیل به یک کارگاه راه‌سازی شده است که حجم عظیمی از بودجه و نیروی اداره کل راه و شهرسازی در اجرا و پیشبرد این مهم سهم بسزا و زایدالوصفی را به خود اختصاص داده است.

کرد بیان داشت: رفع نقاط حادثه‌خیز در جاده‌ها و همچنین ایمن‌سازی مدارس و منازل مسکونی حاشیه راه‌ها از مهم‌ترین اقدامات این اداره کل در زمینه ارتقای ایمنی محورهاست که به زودی عملیات نصب چند پل هوایی عابر پیاده در این نقاط  اجرا خواهد شد.

وی اضافه کرد: با توجه به تکمیل جاده ترانزیتی ایرانشهر به نیکشهر و پیشرفت 60 درصدی بزرگراه ایرانشهر به بمپور در آینده‌ای نزدیک شاهد کاهش چشمگیر تصادفات خواهیم بود اما باید به این نکته اشاره کرد که عامل اصلی تصادفات در منطقه سبقت و سرعت غیرمجاز است.

مدیرکل راه و شهرسازی جنوب سیستان‌‌وبلوچستان افزود: با توجه به اجرایی‌شدن مصوبات جلسه گذشته و کاهش 90 درصدی تصادفات برخورد با حیوانات در محورها بعد از اجرای طرح جلوگیری از ورود احشام به داخل جاده‌ها، امیدواریم با اجرایی‌شدن مصوبات این جلسه نیز با نتایج خوبی روبه‌رو شویم زیرا ما در منطقه همیشه به فکر بالاترین‌ها هستیم.

از مهم‌ترین مصوبات جلسه امروز مواردی از جمله؛ اجازه تردد وسایط نقلیه سنگین، راه‌اندازی مرکز صدور دفترچه ثبت ساعت رانندگان در ایرانشهر، رزمایش روز بدون حادثه در هفته امداد و نجات جاده‌ای، ساماندهی وضعیت موتورسواران و وانت بارها، راه‌اندازی شش دستگاه کانکس پلیس راه در محورهای منطقه، ایجاد کارگروه در بحث آموزش و ساماندهی امداد، نجات و ایمنی جاده‌ای، ایمن‌سازی مدارس حاشیه راه‌ها، احداث پل هوایی عابر پیاده در مناطق مسکونی پر رفت و آمد و تشدید اقدامات پلیس راه جنوب استان است.

انتهای پیام/آ20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول