اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به مناسبت هفته تعاون

تعاونی فراگیر ملی آمل راه‌اندازی شد

خبرگزاری فارس: با حضور مدیرکل امور اقتصادی استانداری مازندران و به مناسبت هفته تعاون، شرکت تعاونی فراگیر ملی (متعارف) شهرستان آمل راه‌اندازی شد.

تعاونی فراگیر ملی آمل راه‌اندازی شد

به گزارش خبرگزاری فارس از آمل، مدیرکل امور اقتصادی استانداری مازندران یکشنبه شب در همایش ظرفیت‌ها و قابلیت‌های بخش تعاون شهرهای مرکزی مازندران به میزبانی آمل با اشاره به اینکه باید پس از برنامه پنجم توسعه سهم تعاونی‌ها در اشتغال کشور به 25 درصد افزایش پیدا کند، افزود: هنوز این میزان محقق نشده است.

حسن اسماعیلی با بیان اینکه از سال 84 تا 88، 295 طرح تعاونی از محل اعتبارات بنگاه‌های زودبازده مصوب شده است، اظهار داشت: با این تعاونی‌ها 2 هزار و 511 فرصت شغلی ایجاد شده است.

وی با اشاره به اینکه از این تعداد 287 طرح قرارداد منعقد کرده‌اند، گفت: برای این میزان تعاونی 45 میلیارد تومان اعتبار پرداخت شده است.

مدیرعامل شرکت تعاونی سهام عدالت مازندران نیز دراین مراسم با بیان اینکه تشکیل تعاونی فراگیر ملی آمل در این شرکت سهام عدالت استان صورت گرفته است، بیان کرد: این تعاونی با بیش از 200 هزار عضو سهام عدالت مازندران تشکیل شده است و هیئت موسس آن تعیین شده است.

عسگر توکلی اظهار داشت: به زودی با برگزاری مجمع، هیئت مدیره و نماینده این تعاونی معرفی می‌شود.

وی با بیان اینکه کسانی که در این تعاونی عضو شوند 20 درصد از حق بیمه تامین اجتماعی معاف می‌شوند، گفت: این افراد و تعاونی‌هایشان از 25 درصد معافیت مالیاتی برخوردار می‌شوند.

توکلی با اشاره به اینکه امیدواریم بتوانیم شعبه‌ای از این تعاونی را در هر دهستانی راه‌اندازی کنیم، افزود: این تعاونی می‌تواند مشکلات اقشار مختلف جامعه را برطرف کند.

انتهای‌ پیام/آ20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول