اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

طی سال تحصیلی گذشته محقق شد

کسب 110 مدال توسط دانش‌آموزان نهبندانی

خبرگزاری فارس: مدیر آموزش و پرورش نهبندان از کسب 110 مدال طلا، نقره و برنز توسط دانش‌آموزان این شهرستان در مسابقات ورزشی مدارس خراسان جنوبی طی سال تحصیلی گذشته خبر داد.

کسب 110 مدال توسط دانش‌آموزان نهبندانی

محمدرضا برآغوش امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در نهبندان اظهار کرد: در نظام آموزش و پرورش باید در کنار تحصیل و فراگیری علم نیز به بحث ورزش توجه شود چراکه ورزش و فعالیت‌های ورزشی خود مایه نشاط و آرامش روحی دانش‌آموزان و محصلان را فراهم می‌آورد.

وی ادامه داد: ورزش کردن و توجه به ورزش در حقیقت مبنا و ریشه قرآنی و دینی دارد و در روایات اسلامی به این مهم تاکید فراوان شده است.

رئیس اداره آموزش و پرورش نهبندان یادآور شد: 110 مدال طلا، نقره و برنز توسط دانش‌آموزان این شهرستان در مسابقات ورزشی مدارس خراسان جنوبی طی سال تحصیلی گذشته کسب شده است.

برآغوش با بیان اینکه دانش‌آموزان نهبندانی در مسابقات استانی حضور پررنگ داشته‌اند، تصریح کرد: مقام‌های کسب شده در رشته‌های مختلفی از قبیل فوتسال، دو و میدانی، دوی صحرانوردی، آمادگی جسمانی، کشتی و طناب‌زنی بوده است.

وی افزود: دانش‌آموزان مستعد این شهرستان با توجه به نداشتن و کمبود پیست دو و میدانی، چمن طبیعی و دیگر زیرساخت‌ها و امکانات ورزشی توانستند در رشته‌های مختلف ورزشی در مسابقات استانی خوش بدرخشند و حتی پای به مسابقات کشوری بگذارند.

رئیس اداره آموزش و پرورش نهبندان گفت: برخی از دانش‌آموزان مدال‌آور این شهرستان در مسابقات انتخابی برای شرکت در مسابقات کشوری انتخاب شدند.

برآغوش اظهار کرد: طی سال تحصیلی گذشته هشت مقام اول تا سومی توسط مربیان تربیت‌بدنی شهرستان نهبندان در سطح استان کسب شده است.

وی تصریح کرد: کارشناسی تربیت‌بدنی با وجود اینکه وظیفه اصلی آن ورزش دانش‌آموزان بوده است در حد بضاعت در برگزاری مسابقات ورزشی فرهنگیان، پذیرش در تمرینات ورزشی، پذیرش در استخر شنا، اعزام به مسابقات ورزشی و دیدارهای دوستانه خارجی از وظیفه اداری و نداشتن اعتبار مصوب نهایت همکاری را با فرهنگیان داشته است.

رئیس اداره آموزش و پرورش نهبندان افزود: در زمینه تعداد نفرات برتر ورزشی دانش‌آموزان می‌توان اذعان کرد تیم‌های ورزشی مدارس نهبندان از آمادگی کامل برای شرکت در مسابقات ورزشی استان در رشته‌های شنا، تکواندو، کاراته، دوچرخه‌سواری، طناب‌زنی راهنمایی و متوسطه، شطرنج، جودو، دوی صحرانوردی ابتدایی، اسکیت، هندبال برخوردار بودند که به علت کمبود اعتبار مسابقات در این رشته‌ها در مرکز استان برگزار نشد.

انتهای پیام/آ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول