اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تبلیغات اسلامی بوشهر خبر داد

برگزاری 630 ویژه برنامه ایام صادقیه در استان بوشهر

خبرگزاری فارس: مدیرکل تبلیغات اسلامی بوشهر از برگزاری 630 ویژه برنامه سالروز شهادت امام صادق(ع) با همکاری هیئت‌های مذهبی در این استان خبر داد.

برگزاری 630 ویژه برنامه ایام صادقیه در استان بوشهر

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر حجت‌الاسلام سیدنورالله موسوی‌نیا ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: مراسم روز شهادت رئیس مذهب شیعه حضرت امام جعفر صادق علیه السلام هر سال با حضور دسته‌جات عزاداری و زنجیرزنی هیئت‌های مذهبی و مـردم بوشهر با شکوه خاصی در استان برپا می‌شود.

وی به برگزاری دو مراسم ویژه در شهر بوشهر اشاره کرد و یادآور شد: صبح چهارشنبه بیست و دوم شهریور دسته‌جات عزاداری و زنجیرزنی هیئت‌های مذهبی با حضور جامعه روحانیت و مـردم بــوشـهـر از مقابل مسجد توحید به سمت مصلی جمعه بوشهر حرکت می‌کنند.

موسوی‌نیا در ادامه افزود: به همین مناسبت در مساجد استان مراسم سینه‌زنی سنتی و نوحه‌خوانی باشکوه خاصی برپا می‌شود که مردم بوشهر در این نوع عزاداری‌ها شرکت و به اهل بیت(ع) ابراز علاقه می‌کنند.

این مقام مسئول همچنین از تهیه سه هزار جلد کتاب شعری مداحان و توزیع تمثال و کتیبه ویژه هیئت‌های مذهبی خبر داد و اظهار داشت: مجموعه بسته فرهنگی به همت شورای هیئت‌های مذهبی و کانون مداحان و با مشارکت اداره کل تبلیغات اسلامی استان بوشهر به منظور توزیع بین گروه هدف تهیه شده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان بوشهر تصریح کرد: مراسم محوری در مرکز استان از 20 شهریور 91 به مدت سه شب به همت سپاه امام صادق (ع) بوشهر و با همکاری هیئت مذهبی رزمندگان استان در حسینیه عاشقان ثارالله بوشهر با سخنرانی حجت‌الاسلام سید جعفر علم الهدی خطیب توانای حرم رضوی و مداحی حاج علیرضا پولاد برگزار می‌شود.

موسوی‌نیا در ادامه اعلام کرد: ویژه مراسم محلات منطقه دو شهر بوشهر با سخنرانی حجت‌الاسلام قائمی و با مداحی مداحان اهل بیت (ع)، خمره‌باف و رازقی‌پور با همکاری هیئت مذهبی سائلین الزینب‌(س) در مسجد میرعلمدار از 21 شهریور ماه به مدت 3 شب بعد از نماز مغرب و عشا برگزار می‌شود.

وی گفت: تاکنون 150 هسته فرهنگی جوان در نقاط مختلف استان بوشهر تشکیل شده و مشغول فعالیت هستند.

موسوی‌نیا ادامه داد: سازمان تبلیغات اسلامی از ابتدای تاسیس چه در درون جامعه و چه در خارج از مرزهای کشور مبلغان خود را که دارای اندوخته‌های دینی و حوزوی بودند در اختیار جامعه هدف خود قرار داد تا با بهره‌گیری از پتانسیل بالای روحانیت در کنار فعالان فرهنگی و سازندگی حضور چشمگیری داشته باشند.

انتهای پیام/ل20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول