اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌شرقی خبر داد

تخریب 1150 واحد دامی شهرستان تبریز در اثر زلزله اخیر

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌شرقی از تخریب تعداد یک‌هزار و 150 واحد از اماکن دامی شهرستان تبریز در اثر زلزله اخیر خبر داد.

تخریب 1150 واحد دامی شهرستان تبریز در اثر زلزله اخیر

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، مسعود محمدیان صبح امروز در حاشیه مراسم راه‌اندازی اتاق بازسازی اماکن دامی در «اسپیران» تبریز در گفت‌وگو با خبرنگاران از راه‌اندازی اتاق بازسازی اماکن دامی در منطقه زلزله‌زده دهستان اسپیران شهرستان تبریز خبر داد و اظهار کرد: وظیفه اصلی این اتاق‌ها، شناسایی واحدهای دامی تخریب شده در اثر زلزله، تشکیل پرونده، تهیه و ارائه تیپ نقشه‌های اماکن دامی، معرفی به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی برای اخذ تسهیلات بلاعوض 30 میلیون ریالی، تهیه اسکلت فلزی پیچ و مهره‌دار، میلگرد و مصالح ساختمانی از طریق بنیاد مسکن و نظارت بر ساخت اماکن دامی است.

وی با بیان اینکه نمونه این اتاق علاوه بر سه شهرستان خسارت دیده از زلزله اهر، ورزقان و هریس که در محل مدیریت جهادکشاورزی این شهرستان‌ها ایجاد شده است، افزود: استثنائاً اتاق ویژه شهرستان تبریز به دلیل آسیب دیدن 14 روستای دهستان اسپیران، در  محل مرکز جهادکشاورزی «اسپیران» ایجاد و راه‌اندازی شده است.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان با بیان اینکه چهار سازمان و مجموعه مختلف در این اتاق‌ها نماینده دارند، ادامه داد: براساس تفاهمنامه امضا شده بین این سازمان و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی که متولی اصلی ساخت واحدهای دامی شده است نمایندگان سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی و بانک کشاورزی نیز در این اتاق حضور دارند.

محمدیان با بیان اینکه این سازمان و سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی ضمن ارائه تیپ نقشه، تشکیل پرونده و کار نظارت بر ساخت واحدهای دامی تخریب شده وظیفه دیگری ندارند، ادامه داد: کار اصلی بر عهده بنیاد مسکن نهاده شده است که امیدوارم روستائیان زلزله‌زده بتوانند ضمن اخذ به موقع کمک بلاعوض 30 میلیون ریالی و تسهیلات 50 میلیون ریالی با سود چهار درصد از طریق بانک کشاورزی در اسرع وقت تا رسیدن فصل سرما اقدامات لازم برای ساخت اماکن دامی را به انجام رسانند.

وی با بیان اینکه تعداد یک‌هزار و 150 واحد از اماکن دامی شهرستان تبریز در اثر زلزله تخریب شده است، افزود: از این تعداد 520 نفر از صاحبان اماکن تخریب شده تشکیل پرونده داده‌اند و بقیه نیز به مرور در حال تشکیل پرونده هستند.

انتهای پیام/ل20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول