اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در هفته دفاع مقدس صورت می‌گیرد

برگزاری 22 یادواره شهدا در سیستان‌وبلوچستان

خبرگزاری فارس: مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سیستان‌وبلوچستان گفت: در هفته دفاع مقدس امسال، 22 یادواره شهید در سطح این استان برگزار می‌شود.

برگزاری 22 یادواره شهدا در سیستان‌وبلوچستان

حمزه دهقان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زاهدان اظهار داشت: هفته دفاع مقدس از 31 شهریور ماه جاری آغاز و تا شش مهرماه ادامه دارد که تمامی روزهای این هفته نامگذاری شده است.

وی با بیان اینکه در نخستین روز از هفته دفاع مقدس، رژه نیروهای مسلح برگزار خواهد شد، افزود: این روز "روز بصیرت، شجاعت و ولایت" نام گرفته است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سیستان‌وبلوچستان بیان داشت: نواختن زنگ ایثار و مقاومت در سطح مدارس این استان، در روز بازگشایی مدارس از دیگر برنامه‌های گرامیداشت هفته دفاع مقدس است.

دهقان از برگزاری 14 همایش تجلیل از زنان ایثارگر در هفته دفاع مقدس خبر داد و گفت: این همایش‌ها در روز چهارم مهرماه که روز "وحدت، استکبار ستیزی" نام گرفته، برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: برگزاری نمایشگاه‌های دفاع مقدس و دیدار با 420 خانواده شهید در هفته دفاع مقدس امسال برنامه‌ریزی شده است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس سیستان‌وبلوچستان اضافه کرد: در راستای تجهیز کتابخانه‌های استان برای کتب دفاع مقدس، سال گذشته بیش از 50 هزار جلد کتاب به کتابخانه‌های عمومی استان اهداء شد.

دهقان تصریح کرد: در کتابخانه تخصصی دفاع مقدس شهید محمد سعیدی‌نسب، بیش از 3 هزار عنوان کتاب و 7 هزار جلد با موضوعات ادبیات داستانی دفاع مقدس، زندگینامه شهدا، خاطرات و روایات‌ جنگ و ... گردآوری شده است.

وی افزود: در حوزه ادبیات، از کتب ادبی در زمینه دفاع مقدس و جنگ حمایت مالی کرده و 30 درصد کتب را پس از چاپ و نشر خریداری می‌کنیم.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس سیستان‌وبلوچستان از برگزاری جشنواره خاطره‌نویسی دوران دفاع مقدس خبر داد و گفت: این جشنواره استانی در دهه فجر امسال برگزار می‌شود.

دهقان بیان کرد: در حوزه تحقیق و پژوهش، دو واحد درس آشنایی با دفاع  مقدس در سطح دانشگاه‌های استان به صورت اختیاری ارائه می‌شود که در ترم گذشته بیش از 3 هزار و 500 دانشجو این درس را انتخاب و گذرانده‌اند.

وی افزود: در حوزه تبلیغات، بر اساس اسناد و مدارک موجود، بحث بازخوانی عملیات‌های دوران دفاع مقدس را در سطح مدارس، توسط فرماندهان و رزمندگان جنگ داریم تا از تملق و تحریف جلوگیری شده و واقعیت‌های دوران دفاع مقدس به نسل جوان منتقل و روحیه ایثار و شهادت بیش از پیش در آنها تقویت شود.

انتهای پیام/غ20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول