اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ارشاد خراسان جنوبی:

سینمای دفاع مقدس در جامعه مظلوم واقع شده است

خبرگزاری فارس: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی گفت: سینمای دفاع مقدس در جامعه مظلوم واقع شده است.

سینمای دفاع مقدس در جامعه مظلوم واقع شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند محمد مطهری‌فر در جلسه تجلیل از فعالان سینما در خراسان جنوبی اظهار کرد: دفاع مقدس میراث ماندگاری بوده که به دست ما رسیده است و باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

وی ادامه داد: سینماگران باید از دریچه دوربین بیشتر به سینمای دفاع مقدس توجه کرده و برای اشاعه فرهنگ ایثارگری و شهادت تلاش کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه سینماگران باید تمام زوایای جامعه را در نظر داشته باشند، گفت: آنها باید با برنامه‌ریزی دقیق به مشکلات و نیازهای جامعه توجه کرده و در قالب تولید فیلم در راستای برطرف کردن این مشکلات بکوشند.

مطهری‌فر نقش سینما و رسالت فیلم‌سازان را در این برهه از تاریخ حیات بشر بسیار مهم دانست.

وی با بیان اینکه امروزه جایگاه سینما در مناسبات و ارتباطات بشری در یک چرخه و زنجیره نامناسب گرفتار شده است، تصریح کرد: سینما به عنوان شاخص‌ترین عنصر فرهنگی تحکیم‌‌بخش نظام فکری، سیاسی، اقتصادی و نظامی‌ است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی محتوای فیلم‌ها را بسیار مهم دانست و گفت: فیلمنامه‌نویسان و سینماگران باید محتوای خوب و جذاب تهیه کنند.

مطهری‌فر بازیگرسالاری را عرف جامعه دانست و تصریح کرد: مسئولان امر سینما و همچنین مسئولان فرهنگی باید این آسیب جدی را مورد بررسی قرار داده و برای رفع آن تلاش بیشتری کنند.

وی پایه اساسی موفقیت‌ در فیلم‌ها را فیلمنامه دانست و افزود: به بحث فیلم‌نامه‌ها و فیلم‌نامه‌نویسان باید بیشتر از گذشته توجه شود.

سرپرست انجمن سینمای جوان خراسان جنوبی نیز بحث سینما در استان را جدی دانست و گفت: مسئولان باید برای فرهنگ‌سازی در امر سینما بیشتر تلاش کنند.

احمدرضا یاوری فعالیت انجمن سینمای جوان خراسان جنوبی را مناسب دانست و افزود: انجمن سینمای جوانان خراسان جنوبی در سال 86 تاسیس و راه‌اندازی شده و تاکنون اقدامات زیادی انجام داده است.

وی برگزاری کارگاه عکاسی به عنوان پردازش عکس مستند، نمایش فیلم‌های کوتاه برگزیده دفاع مقدس، تشکیل دوره یک‌ساله فیلم‌سازی در انجمن و همکاری در مسابقه عکس عاشورا در قاب معرفت را از کارهای مهم این انجمن برشمرد.

سرپرست انجمن سینمای جوان خراسان جنوبی ادامه داد: برگزاری کارگاه آموزشی روایت در فیلم کوتاه، نمایشگاه کتاب عکس طبیعت ایران، کارگاه آموزشی دکوپاژ در فیلم کوتاه و نمایشگاه عکس دیوار و درخت از دیگر فعالیت‌های مهم این انجمن است.

یاوری از راهیابی سه فیلم کوتاه داستانی به بیست و نهمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران خبر داد و گفت: فیلم‌های کوتاه داستانی «نیمدری» به کارگردانی حسین عباس‌زاده، «میگرن» به کارگردانی احمد نیک‌فرجام و «تقاطع» به کارگردانی حسینی به این جشنواره راه یافته‌اند.

وی از تولید فیلم‌های زیادی در انجمن سینمای جوان خراسان جنوبی خبر داد و تصریح کرد: در سال 86 یک فیلم، سال 87 شش فیلم، سال 88 هشت فیلم، سال 89 نزدیک به 15 فیلم و در سال 90 نزدیک به 22 فیلم و پنج ماه نخست امسال 10 فیلم تولید شده است.

در پایان از 13 نفر از فعالان سینمای خراسان جنوبی تقدیر شد.

انتهای پیام/ز10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول