اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان امور اقتصادی و دارایی آذربایجان‌شرقی:

سرمای زودرس باعث وقفه در کار احداث واحدهای مسکونی می‌شود‌

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان امور اقتصادی و دارایی آذربایجان‌شرقی گفت:سرمای زودرس باعث وقفه در کار احداث واحدهای مسکونی خواهد شد.

سرمای زودرس باعث وقفه در کار احداث واحدهای مسکونی می‌شود‌

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، رضا حسینی بعد از ظهر امروز در جمع مدیران بیمه کشور که با حضور رئیس کل بیمه مرکزی ایران که به منظور بازدید از مناطق زلزله‌زده از روز گذشته به تبریز سفر کرده‌اند، گزارشی از نحوه کار صنعت بیمه در منطقه زلزله‌زده ارائه کرد.

وی گفت: در حادثه زلزله اخیر 24 هزار واحد مسکونی یا به کلی تخریب شده و یا خسارت دیدند که خوشبختانه به دلیل زمان وقوع زلزله که در بعد از ظهر بود و نیز در شرایطی که اکثر روستاییان برای کار و کشاورزی در باغ و مزرعه حضور داشتند، تلفات جانی کم بود. 

رئیس سازمان امور اقتصادی و دارایی آذربایجان‌‌شرقی افزود: با هماهنگی‌های لازم کار امداد و نجات تا ظهر روز بعد از زلزله پایان یافته بود.

حسینی، زودرس بودن سرما در منطقه را از عوامل تهدید عنوان کرد و اظهار داشت: مشکل این است که سرما باعث وقفه در کار احداث واحدهای مسکونی می‌شود و برای همین لازم است که هر چه زودتر کار احداث واحدهای مسکونی و اسکان دائم تمام شود.

وی گفت: کارهای مناطق زلزله‌زده براساس نیاز منطقه‌ای پیش می‌رود و در همین راستا همایشی با عنوان همایش ملی خیران برای عمران و آبادی مناطق زلزله‌زده برگزار خواهد شد.

رئیس سازمان امور اقتصادی و دارایی آذربایجان‌شرقی از برگزاری چند جلسه با بیمه‌های استان برای حل مسائل بیمه‌ای مناطق زلزله‌زده خبر داد.

وی گفت: بیمه‌ها هفته‌ای دو بار آمار کارکردشان را ارائه می‌کنند. 

حسینی آمار پرونده خسارت در کل مناطق زلزله‌زده و در شهرستان‌های تبریز، هریس، ورزقان، اهر و سایر را 8 هزار و 953 فقره اعلام کرد.

وی افزود: در این راستا مبلغ 46 میلیارد و 741 میلیون ریال غرامت توسط صنعت بیمه استان و به ترتیب توسط بیمه‌های ایران، کوثر، آسیا، دانا، سینا، معلم، ملت، نوین، البرز، پاسارگاد، سامان، رازی، کارآفرین و پارسیان مبالغ 26 میلیارد ریال، 9 میلیارد و 857 میلیون ریال، 2 میلیارد و 30 میلیون ریال، یک میلیارد و 600 میلیون ریال، یک میلیارد و 590 میلیون ریال، یک میلیارد و 188 میلیون ریال، یک میلیارد و 47 میلیون ریال، 931 میلیون ریال، 882 میلیون ریال، 575 میلیون ریال، 434 میلیون ریال، 350 میلیون ریال، 147 میلیون ریال و 110 میلیون ریال خسارت پرداخت شده است.

در ادامه تعدادی از مدیران عامل صنعت بیمه کشور شامل بیمه سینا، بیمه دانا، بیمه رازی، بیمه کوثر، بیمه آسیا و فرمانده پلیس راهور استان و نیز مدیران بیمه‌های استان گزارشی اجمالی از روند امور ارائه کردند و در پایان سید محمد کریمی رئیس کل بیمه مرکزی کشور ضمن تشکر از گزارش رئیس سازمان امور اقتصادی و دارایی آذربایجان‌شرقی گفت: بیمه مترادف با اطمینان‌بخشی و آرامش‌بخشی است و بیمه شریک غم مردم است.

وی با اشاره به اینکه «حادثه خبر نمی‌کند» گفت: آنجایی که مردم فکر نمی‌کردند که خانه‌هایشان بیمه است ولی صنعت بیمه با ورود به قضیه و کمک به زلزله‌زدگان دستشان را گرفت.

کریمی گفت: هزار سال قبل از میلاد مسیح صنعت بیمه وجود داشته است و در دنیا هم اینک مورد اقبال مردم است.

وی گفت: در بسیاری از شاخص‌ها، استان آذربایجان‌شرقی استان "اولین‌ها" بوده است و در این قضیه نیز باید اول بودن خود را به اثبات برساند.

کریمی از مدیران عامل بیمه‌ها در مرکز خواست اختیارات بیشتری به مدیران استانی برای حل و فصل قضیه و پرونده‌های خسارت زلزله‌زدگان بدهند.

انتهای پیام/ش10/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول