اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تعلیم و تربیت  /  آموزش و پرورش

مدیر آموزش و پرورش درمیان:

سرمنشأ بروز آسیب‌های اجتماعی فقر فرهنگی است

خبرگزاری فارس: مدیر آموزش و پرورش درمیان گفت: سرمنشأ بروز آسیب‌ها و ناهنجاری‌های اجتماعی که سبب نابودی جوامع می‌شود فقر فرهنگی است.

سرمنشأ بروز آسیب‌های اجتماعی فقر فرهنگی است

به گزارش خبرگزاری فارس از درمیان، حسین اژدری صبح امروز در گردهمایی مدیران مجتمع‌های آموزشی و پرورشی شهرستان درمیان با بیان اینکه فقر اقتصادی و فقر فرهنگی از مصادیق فقر هستند، اظهار کرد: غنای فرهنگی جامعه سبب پویایی، نشاط و غنای اقتصادی و اجتماعی می‌شود.

وی جامعه عالم را جامعه‌ای موفق دانست و افزود: رسالت جامعه فرهنگی درمیان تربیت فرزندانی عالم، فرهیخته، مومن و متعهد است.

مدیر آموزش و پرورش درمیان، قناعت و ایثار را دو ویژگی بارز جامعه فرهنگی درمیان برشمرد و اظهار کرد: فرهنگیان این شهرستان پرچمداران نهضت اقتصاد مقاومتی در این خطه مرزی از میهن اسلامی هستند.

اژدری با بیان اینکه سند تحول بنیادین بر طبق منویات مقام معظم رهبری دورنمای نظام تعلیم و تربیت را به خوبی ترسیم کرده است، اضافه کرد: علت اصلی تبیین سند تحول غفلت از نیازهای فرهنگی دانش‌آموزان و تکیه صرف بر نمره‌گرایی است.

وی توجه به نیازهای علمی، اقتصادی، سیاسی و فرهنگی دانش‌آموزان بر پایه تعالیم اسلام ناب و سند تحول را مهم‌ترین رویکرد آموزش و پرورش درمیان در سال تحصیلی آینده دانست و یادآور شد: بهترین راه مقابله با تهدیدات فرهنگی دشمن در جریان جنگ نرم، تقویت اعتقادات و باورهای دینی دانش‌آموزان است.

مدیر آموزش و پرورش درمیان با بیان اینکه تعلیم و تربیت هرگز تعطیلی ندارد، تصریح کرد: آموزش و پرورش جریانی دو سویه است و طرح 3-3-6 نیز ضمن تأکید بر این جریان بر محتوای تربیت در کنار تعلیم تکیه دارد.

اژدری با اشاره به محوریت دانش‌آموز در توسعه نظام تعلیم و تربیت تأکید کرد: آنچه هویت یک ملت را زنده نگه می‌دارد جریان زلال تعلیم و تربیت است.

انتهای پیام/آ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول