اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاد حوزه و دانشگاه:

دینداری مهم‌ترین عامل در افزایش بصیرت است

خبرگزاری فارس: استاد حوزه و دانشگاه گفت: دینداری مهم‌ترین عامل در افزایش بصیرت است و یکی از بهترین ابزارهای تشخیص حق از باطل است.

دینداری مهم‌ترین عامل در افزایش بصیرت است

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران، ظهر امروز مراسم یادواره شهدای روحانی و طلبه شهرستان ورامین برگزار شد.

حجت‌الاسلام حسن عرفان با اشاره به نقش دین در افزایش بصیرت و زندگی مردم اظهار داشت: در برابر خداوند متعال تمامی افراد چه دارا باشند و چه ندار مانند فقرا هستند و هیچ وجود مستقل و اصیلی ندارند اما غفلت و جهالت انسان سبب می‌شود که فرد احساس بی‌نیازی از خدا را پیدا کند و گرفتار گمراهی و ضلالت شود.

استاد حوزه و دانشگاه اموال و ثروت زیادی را بعضا عامل غفلت انسان از خداوند متعال دانست و عنوان کرد: بعضی اوقات مال و ثروت دنیوی ابزار آزمایش و امتحان افراد می‌شود و چه بسا از مواردی است که انسان‌ها ثروت را بر دین ترجیح داده و در آزمون الهی مردود و روسیاه می‌شوند.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه شیعه واقعی باید پیرو راه امام صادق (ع) باشد، ابراز داشت: بهره‌گیری از معارف امامت و ولایت از راه‌های مهم شناخت واقعی خدا است و  یکی از شاخصه‌های جهل، عدم شناخت امام زمان (عج) است.

عرفان با اشاره به غیبت حضرت ولی عصر (عج) بیان کرد: اشتباهاتی که بعضی از مذاهب و ادیان در شناخت ذات حضرت حق دارند به علت عدم وجود امام به عنوان هادی و رهبر در درون آنها است.

استاد حوزه و دانشگاه تکبر و خودستایی را شاخصه دیگر جهل و نادانی دانست و اضافه کرد: غوطه‌ور شدن در ثروت مادی و دوری از خداوند دیگر شاخصه جهل است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: ایمان، تقوا، هنجارهای اخلاقی و علم مهم‌ترین ثروت‌های معنوی هستند که می‌توانند انسان را از ضلالت و هلاکت نجات دهند.

انتهای پیام/ب20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول