اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عصر امروز با حضور وزیر ارشاد

دهمین جشنواره بین‌المللی امام رضا (ع) در شلمچه افتتاح می‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خرمشهر گفت: دهمین جشنواره بین‌المللی امام رضا (ع) عصر امروز با حضور وزیر ارشاد افتتاح می‌شود.

دهمین جشنواره بین‌المللی امام رضا (ع) در شلمچه افتتاح می‌شود

محمد جوروند امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در آبادان اظهار کرد: مراسم افتتاحیه دهمین جشنواره بین‌المللی امام رضا (ع) عصر امروز از ساعت 17 با ورود نمادین کاروان امام رضا (ع) از مرز عراق به یادمان شهدای شلمچه رسماً آغاز می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: این کاروان متشکل از 100 اسب‌سوار و شترسوار خواهد بود که مورد استقبال عشایر عرب خوزستان، مردم خرمشهر و مدیران استانی قرار خواهند گرفت.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان خرمشهر تصریح کرد: همراه با ورود کاروان به مرکز شهدای شلمچه، مراسم افتتاحیه به صورت رسمی کلید خواهد خورد.

وی در خصوص جزئیات آیین افتتاحیه جشنواره بین‌المللی امام رضا (ع) گفت: در مراسم افتتاحیه نخستین کلیپ تصویری اختصاصی زیارت علی‌بن‌موسی الرضا(ع) که توسط سید کریم موسوی و حسن خانچی اجرا شده است برای نخستین بار پخش خواهد شد.

این مسئول ادامه داد: همچنین دو قصیده عربی و فارسی توسط دو شاعر مطرح قرائت خواهد شد.

وی اظهار کرد: پیش از این آیین رسمی جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) در قم برگزار می‌شد که با پیگیری‌های صورت گرفته و نظر مثبت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با توجه به اینکه طبق روایت‌های متعدد ورود کاروان امام رضا (ع) از مرز فعلی شلمچه صورت گرفته است لذا قرار شد که این مراسم در این مکان مقدس برگزار شود.

جوروند از اختصاص چند دستگاه اتوبوس خط واحد برای انتقال مردم خرمشهر برای شرکت در این مراسم باشکوه خبر داد و افزود: امیدواریم مراسم امروز باشکوه خاصی و در شان منزلت ثامن الحجج(ع) برگزار شود.

انتهای پیام/ز20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول