اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در 5 ماهه گذشته

200 هزار رأس دام علیه بیماری‌های دامی واکسینه شدند

خبرگزاری فارس: رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان زرندیه از واکسیناسیون 200 هزار رأس دام علیه بیماری‌های مختلف دامی در پنج ماهه گذشته در این شهرستان خبر داد.

200 هزار رأس دام علیه بیماری‌های دامی واکسینه شدند

داوود سرمدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک اظهار داشت: از این تعداد 190 هزار و 70 رأس دام سبک و حدود 9 هزار رأس دام سنگین بوده که علیه تمام بیماری‌های دامی واکسینه شدند.

وی تصریح کرد: در این مدت همچنین یک هزار و 658 قطعه طیور علیه بیماری‌های طیور واکسیناسیون شدند.

رئیس شبکه دامپزشکی زرندیه میزان سم مصرفی برای سم‌پاشی جایگاه‌های دام و طیور را 215 لیتر اعلام کرد و افزود: 38 هزار و 50 رأس دام و 110 هزار و 350 متر مکعب جایگاه دام در پنج ماهه گذشته به منظور جلوگیری از شیوع و انتقال بیماری‌های دامی سم‌پاشی شده‌اند.

سرمدی ادامه داد: در پنج ماهه گذشته میزان جوجه‌ریزی‌های صورت گرفته 889 هزار و 263 قطعه بوده که از این میزان بیش از 723 هزار قطعه گوشتی، 100 هزار قطعه تخم‌گذار و 66 هزار قطعه تخم مادر بوده است.

وی همچنین از تولید 102 هزار و 450 کیلو گوشت قرمز در پنج ماهه گذشته در این شهرستان خبر داد و اظهار داشت: در پنج ماهه گذشته یک هزار و 13 رأس دام در این شهرستان کشتار شده که از این تعداد 541 رأس گوسفند و بره، 146 رأس بز و بزغاله و 326 رأس گاو و گوساله بوده است.

انتهای پیام/خ30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول