اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با سخنرانی وزیر ارشاد

جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) در قم آغاز به کار می‌کند

خبرگزاری فارس: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم گفت: دهمین جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) همزمان با آغاز جشن‌های دهه کرامت با سخنرانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حرم حضرت معصومه(س) افتتاح می‌شود.

جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) در قم آغاز به کار می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از قم سید مرتضی اسماعیلی‌طبا ظهر امروز در نشست خبری با خبرنگاران که در سالن کنفرانس مجتمع شهید آوینی برگزار شد، با اشاره به برنامه‌های ایام دهه کرامت اظهار کرد: سومین همایش مهدویت در آموزه‌های رضوی دوم مهر ماه در حالی برگزار می‌شود که میزان مقالات نسبت به سال‌های گذشته افزایش داشته و توسط اساتید برجسته مهدویت داوری شده است.

وی با تاکید بر اینکه آیت‌الله سید هاشم حسینی بوشهری مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور از سخنرانان همایش مهدویت در آموزه‌های رضوی است تصریح کرد: از 5 نفر از منتخبین این همایش در مجتمع شهید آوینی تجلیل خواهد شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم با اشاره به اینکه دهمین جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) در دهه کرامت برگزار می‌شود اضافه کرد: آغاز جشن‌های دهه کرامت و دهمین جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) 28 شهریور ماه در حرم حضرت معصومه(س) با سخنرانی سید محمد حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و حجت‌الاسلام سعیدی تولیت آستانه مقدسه برگزار می‌شود و اختتامیه این جشنواره نیز در مشهد خواهد بود.

اسماعیلی‌طبا با تاکید بر اینکه مراسم خطبه‌خوانی خدام حرم حضرت معصومه(س) از دیگر برنامه‌های دهه کرامت است خاطر نشان کرد: نمایشگاه کریمه اهل بیت(ع) نیز در صحن جواد‌الائمه(ع) حرم حضرت معصومه(س) با مشارکت معاونت فرهنگی اداره ارشاد قم برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه کتاب «فاطمه شهر» ویژه ایام دهه کرامت توسط اداره کل ارشاد تهیه شده است اضافه کرد: این کتاب به صورت رایگان در دهه کرامت به مخاطبان عرضه می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم اجرای نمایش با موضوع دهه کرامت را از دیگر برنامه‌های این اداره کل برشمرد و اظهار کرد: ارائه خدمات فرهنگی به صورت تبلیغات بخش دیگری از برنامه‌های اداره کل ارشاد است.

اسماعیلی‌طبا اجرای مراسم جشن میلاد حضرت معصومه(س) را در شبستان امام خمینی(ره) از دیگر ویژه برنامه‌های دهه کرامت عنوان و اضافه کرد: غرفه‌هایی با موضوعات معرفی شخصیت‌های حضرت معصومه(س)، امام رضا(ع)، عفاف و حجاب و دیگر موضوعات فرهنگی در نمایشگاه کریمه اهل بیت(ع) فعالیت خواهند داشت.

وی هدف از برگزاری جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) را استفاده از ظرفیت‌های فرهنگی و هنری دانست و تصریح کرد: برگزاری این نمایشگاه موجب معرفی شخصیت‌ها از طریق ابزار فرهنگ و هنر، تئاتر، داستان‌نویسی، شعر و هنرهای تجسمی می‌شود که در 10 سال گذشته محصولات مختلفی در قالب‌های خوشنویسی، فیلم و مستند ارائه شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم اضافه کرد: 45 کشور خارجی نیز در دهمین جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) حضور داشته و در موضوعات مختلف مشارکت کرده‌اند.

اسماعیلی‌طبا تصریح کرد: دبیرخانه سومین همایش مهدویت در آموزه‌های رضوی از مقالات دو دوره گذشته در قالب کتابی رونمایی خواهد کرد.  

انتهای پیام/و20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول