اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم یزد و صدوق در مجلس:

نخبگان باید وارد بدنه آموزش و پرورش شوند

خبرگزاری فارس: نماینده مردم یزد و صدوق در مجلس شورای اسلامی گفت: چینش و جذب نیروها در آموزش و پرورش باید به گونه‌ای باشد که نخبگان وارد و جذب بدنه این نهاد مهم شوند.

نخبگان باید وارد بدنه آموزش و پرورش شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، محمدصالح جوکار در جمع مدیرکل، معاونان و روسای آموزش و پرورش شهرستان‌ها و مناطق یزد با اشاره به اینکه آینده‌سازان کشور در آموزش و پرورش تعلیم می‌بینند، اظهار داشت: باید چینش و جذب نیروها در آموزش و پرورش به گونه‌ای باشد که نخبگان در آن مشغول به فعالیت شوند و باید علاوه بر تخصص، تعهد نیز در سرلوحه فعالیت‌های کارکنان آموزش و پرورش باشد.

وی افزود: با توجه به درخواست‌های روسای آموزش و پرورش و جامعه فرهنگیان استان یزد، از هیچ تلاشی در راستای حل مشکلات اقشار مختلف جامعه به ویژه معلمان که پیشگامان عرصه علم و تربیت جامعه هستند، کوتاهی نخواهیم کرد و یکی از مهم‌ترین برنامه‌هایی که در این دوره پیگیری خواهد شد، حل مشکلات جامعه آموزشی و فرهنگی استان یزد خواهد بود.

رئیس مجمع نمایندگان استان یزد در بخش دیگری از سخنان بیان کرد: مهندسی فرهنگی کشور با در نظر داشتن روند جهانی سازی انجام شده و تمدن سازی اسلامی از اهداف انقلاب اسلامی ایران بود که به فضل خداوند بیداری اسلامی در کشورهای جهان از ثمرات موفقیت این اقدام است.

جوکار افزود: تمدن سازی در گرو فعالیت‌های آموزشی و فرهنگی است و معلمان و نظام آموزش و پرورش نقش انکارناپذیری در این زمینه دارند.

وی ادامه داد: تمامی تکنیک‌ها و پیشرفت‌های علمی کشور اسلامی ایران در راستای آزاد شدن بشر از ظلم و جور است و دنیا به برکت انقلاب اسلامی ایران از خواب غفلت بیدار شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد نیز در این نشست اظهار داشت: حجم کارهای انجام شده در دولت‌های نهم و دهم با دولت‌های گذشته قابل مقایسه نیست و کارهای بسیار بزرگی به اقرار همه افراد منصف در راستای تحولی شگرف در نظام آموزش و پرورش استان یزد انجام شده است.

محمد کاظم رحیمی نژاد افزود: در اجرای نظام جدید آموزش و پرورش در استان یزد با توجه به مدیریت منابعی که انجام شد، تاکنون کم‌ترین مشکل را داشته‌ایم.

وی ادامه داد: در سال جاری چهار رتبه تک رقمی کنکور از استان یزد بودند و سیر صعودی قبولی کنکور در استان یزد انجام شده علاوه بر این، با وجود اینکه استان یزد دومین استان کشور از لحاظ پراکندگی است،اما در مقطع ابتدایی 96 درصد، راهنمایی 94 درصد و در مقطع متوسطه 86 درصد استان زیر پوشش نظام آموزشی است.

رحیمی نژاد گفت: با توجه به اجرای نظام آموزشی جدید، ساماندهی نیروهای انسانی در اردیبهشت ماه سال جاری آغاز شد و در ابتدای شهریور ماه نیز مجددا بررسی صورت گرفت و از طریق تامین معلمان حق التدریس و بازنشسته، کسری معلمان مقاطع مختلف تامین شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد گفت: 673 معلم در مقطع ابتدایی استان یزد کمبود داشتیم که در حال حاضر بخشی از آن تامین شده و 96 نفر کمبود معلم داریم که از طریق دو شیفت کردن مدارس و به کارگیری معلمان تازه بازنشسته شده، تامین خواهد شد.

رحیمی نژاد افزود: 450 کلاس درس نیز کمبود فضاهای آموزشی استان یزد در سال جدید بود که بخشی از آن از طریق مدیریت فضاهای بلا استفاده تامین شد و در حال حاضر 77 کلاس درس کمبود داریم که 33 کلاس در قالب کانتینر و بقیه از طریق ساخت ساختمان جدید درحال تامین است.

انتهای پیام/ب10/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول