اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو مجمع عالی نخبگان ایران:

امور نخبگان کشور نیازمند نقشه جامع علمی و کاربردی است

خبرگزاری فارس: عضو مجمع عالی نخبگان ایران گفت: دانشگاه‌ها، مجامع علمی و امور نخبگان در کشور نیازمند یک نقشه جامع علمی مدون و کاربردی هستند.

امور نخبگان کشور نیازمند نقشه جامع علمی و کاربردی است

سید مسعود هاشمی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در چرام اظهار داشت: دانشگاه‌ها، مجامع علمی و امور نخبگان در کشور نیازمند یک نقشه جامع علمی مدون و کاربردی می‌باشند.

وی برگزاری همایش‌های علمی و بررسی تحول روش‌های سنتی در نظام آموزشی و تطبیق جوانان، دانشجویان و پژوهشگران در کشور با تأکید بر نقش امور نخبگان و کمیسیون چشم‌انداز مجمع تشخیص مصلحت نظام و مجمع عالی نخبگان ایران را اقدامی آگاهانه و هماهنگ با نیازهای کاربردی توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان و تمام امور نخبگان دانست.

نماینده کمیسیون چشم‌انداز و امور نخبگان تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه در شرایط کنونی روند توسعه به سرعت و در عرصه‌های مختلف در حال پیشرفت و شکوفایی است، ابراز داشت: کمیسیون چشم‌انداز و امور نخبگان تشخیص مصلحت نظام و مجمع عالی نخبگان ایران در تحقق موفقیت‌آمیز اهداف توسعه علمی کشور نقش بسیار چشمگیری ایفا خواهند کرد.

مخترع و نویسنده جوان کهگیلویه‌ای تحقق این برنامه را نیازمند تدوین و ارائه برنامه‌های مدون و یک نقشه جامع علمی کشور و کاملا کاربردی اعلام کرد و عنوان داشت: پیشرفت کشور در عرصه‌های علمی و همچنین توسعه راه‌های علمی باید با شیوه‌های نوین، علمی و پویا در بین نخبگان کشور با زیربنایی کاملا علمی سازگاری داشته باشد.

دبیر انجمن ملی نخبگان و فرهیختگان کشور با اشاره به بیانات ارزشمند مقام معظم رهبری در خصوص شرکت‌های دانش‌بنیان و لزوم توجه به نخبگان در تمامی زمینه‌ها تاکید کرد: در این برهه از زمان کمیسیون چشم‌انداز و امور نخبگان در کشور با یک برنامه بسیار جامع راه‌های میان‌بر را برای تسریع در امر باروری نخبگان و ایجاد شرکت‌های دانش‌بنیان آماده کرده است.

هاشمی در ادامه اضافه کرد: بسترسازی مناسب جهت برنامه‌ریزی و سیاست‌گذاری برای شناسایی، هدایت، حمایت مادی و معنوی نخبگان، حفظ و به کارگیری و پشتیبانی از آنان در راستای ارتقای علم و فناوری، توسعه علمی و متوازن کشور و به اهتزاز درآوردن پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران در جایگاه برتر علمی، فناوری و اقتصادی از اقدامات برنامه‌ریزی شده در این نظام است.

عضو سازمان مالکیت‌های فکری سازمان ملل متحد با اشاره به اهداف کمیسیون چشم‌انداز و مجمع عالی نخبگان ایران گفت: بسترسازی مناسب برای تولید، انتقال و رشد کمی و کیفی، کمک به گسترش مرزهای دانش‌بنیان و ایجاد زمینه برای تجاری‌سازی ایده‌ها از جمله اهداف این برنامه است.

عضو انجمن مخترعین جوانان بین‌المللی، بسترسازی زمینه‌های مناسب برای همکاری پژوهشی در منطقه را هدفی دیگر دانست و خاطرنشان کرد: فراهم کردن زمینه تبادل افکار و اطلاعات علمی در سطوح دانشگاه در عرصه‌های بین‌المللی از اهداف دیگر کمیسیون چشم‌انداز و مجمع عالی نخبگان ایران است.

انتهای پیام/صا20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول