اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره آموزش و پرورش البرز:

ارتباط نخبگان با صنعت راه حل مشکلات صنعت است

خبرگزاری فارس: رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان البرز ارتباط نخبگان با بدنه صنعت و استفاده از ایده‌های نخبگان در این زمینه را عاملی برای برطرف کردن مشکلات صنعت دانست.

ارتباط نخبگان با صنعت راه حل مشکلات صنعت است

محمدحسین تقوی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در شهرستان البرز، با اشاره به ظرفیت‌ها و آمار نخبگان این شهرستان اظهار کرد: دانش‌آموزان نخبه شهرستان البرز اعم از مخترعان، ورزشکاران مستعد و حافظان کل قرآن حدود 50 نفر هستند که بسیار مورد توجه آموزش و پرورش قرار دارند.

وی عنوان کرد: آموزش و پرورش شهرستان البرز رتبه نخست استانی در جذب و ثبت‌نام دانش‌آموزان و فرهنگیان در طرح حفظ قرآن را دارد.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان البرز افزود: عده‌ قابل توجهی از دانش‌آموزان در این طرح توانستند از یک جزء تا 10 جزء از قرآن کریم را حفظ کنند.

تقوی اظهار کرد: در حوزه دانش‌آموزی بیش از 20 نخبه علمی داریم که تاکنون 25 اختراع دانش‌آموزان منطقه البرز به ثبت رسیده است.

وی از جمله کارهای ارزنده منطقه البرز را تقویت مرکز پژوهش‌سرای دانش‌آموزی معرفی و تصریح کرد: این پژوهش‌سرا با دارا بودن آزمایشگاه‌های مجهز در اختیار دانش‌آموزان قرار گرفته است و دانش‌آموزان می‌توانند پژوهش‌ها و اختراعات خود را در این پژوهش‌سرا به مرحله انجام برسانند.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان البرز عنوان کرد: باید میان نخبگان علمی و صنایع شهرستان ارتباط برقرار کنیم تا علم و تخصص آنان در اختیار صنعت قرار گیرد و موجب برطرف شدن چندی از مشکلات صنایع شهرستان شود.

تقوی حمایت‌های مالی برای تکمیل کارها و پروژه‌های نخبگان علمی را امری ضروری دانست و اذعان کرد: رمز موفقیت نخبگان علمی کشور، حمایت‌های مالی از آنان است که متأسفانه بودجه محدود آموزش و پرورش نمی‌تواند همه نخبگان را زیر حمایت مالی خود قرار دهد.

وی افزود: ایده‌های علمی بسیاری میان دانش‌آموزان وجود دارد که تنها به خاطر مشکلات مالی به نتیجه نمی‌رسد و در حد یک طرح باقی می‌ماند.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان البرز از برپایی همایش تجلیل از نخبگان در فصل پاییز خبر داد و تصریح کرد: این همایش با همکاری کانون نخبگان شهرستان البرز برگزار خواهد شد که در این مراسم به نحو شایسته از نخبگان تقدیر و حمایت خواهد شد.

تقوی اینگونه مراسم و همایش‌ها را فضایی برای دیده شدن نخبگان دانست و از مسئولان و نیز خیران شهرستان خواست تا با حمایت‌های مالی خویش از نخبگان، به پیشرفت علمی شهرستان کمک کنند.

انتهای پیام/ب20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول