اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور:

روحانیت متولی حفظ دین و پاسخگویی نیازهای دینی مردم است

خبرگزاری فارس: مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور طلاب و روحانیون را متولی حفظ دین و پاسخگوی نیازهای دینی مردم دانست و گفت: روحانیت باید متناسب با مقتضیات زمان بینش،‌ بصیرت، آگاهی و روشن‌بینی به جامعه منتقل کند.

روحانیت متولی حفظ دین و پاسخگویی نیازهای دینی مردم است

به گزارش خبرگزاری فارس از قم‌ آیت‌الله سید هاشم حسینی‌بوشهری در مراسم آغاز سال تحصیلی جدید مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی که در سالن همایش‌های این مؤسسه برگزار شد، در سخنانی به تبیین شرایط روحانی تأثیرگذار در جامعه پرداخت و اظهار کرد: بی‌تردید فلسفه وجودی همه ما چه مبتدی و چه منتهی در حوزه‌های علمیه این است که چه تدبیری بیندیشیم که در نهایت امر فردی تأثیرگذار، جامع و مفید در جامعه باشیم.

وی خاطر نشان کرد: در عصر غیبت کبری عالمان و بزرگان ما فضایی را فراهم کردند که در این فضا هم بتوانیم به دانش مورد نیاز جامعه آراسته باشیم و هم فضای معطر معنوی برای ما به وجود آوردند که بتوانیم از ملکات عالی اخلاقی هم بهره‌مند باشیم.

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور با بیان این سئوال که ما باید چه تدابیری بیندیشیم که بتوانیم به راستی و درستی به هدف مقدسی که با آن به حوزه قدم نهادیم برسیم؟ ابراز داشت: آنچه که از آیات، روایات و سیره عالمان دین استفاده می‌شود این است که یا قدم در این میدان نگذاریم یا مرد و مردانه وارد این میدان شویم.

وی با تاکید بر اینکه تحصیل علم، کمال و اخلاق را جزو برنامه‌های حتمی خودمان بدانیم، یادآور شد: ساده‌انگاری و بی‌تفاوتی را از قاموس زندگی طلبگی‌مان بزداییم، اگر این‌گونه شدیم سال‌های آینده در حوزه می‌توانیم در قالب یک استاد، در چهره یک نظریه‌پرداز، در چهره یک عالم وارسته و... نقش‌آفرینی کنیم.

حسینی‌بوشهری افزود: اگر در این راه بی‌تفاوت برخورد کردیم، از این فرصت و امکانات آن بهره لازم را نگرفتیم طبعا ره به جایی نخواهیم برد.

وی با بیان اینکه شرایط جامعه بسیار حساس است،‌ فیلم موهن کارگردان آمریکایی – اسراییلی را مورد توجه قرار داد و ابراز داشت: دشمنان ما شنیع‌ترین و جنایت‌بارترین حرکات را نسبت به پیامبر رحمت (ص) انجام می‌دهند این‌ها به دلیل کینه‌ای است که از مسلمانان، جامعه اسلامی و جامعه دینی به دل دارند.

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور با اشاره به اینکه دشمنان ما جنگ را می‌بازند ولی قانع نمی‌شوند و کینه توزی آنها فروکش نمی‌کند، خاطر نشان کرد: آنها احساس می‌کنند با ساخت فیلم و بمباران تبلیغی روی نسل جوان بی‌دفاع ما می‌توانند کاری از پیش ببرند.

وی عالمان دین را سنگربان و مرزبان مرزهای اعتقادی دانست و گفت: همان‌طور که سربازان از مرز‌های جغرافیایی دفاع می‌کنند عالمان دین مدافع مرزهای اعتقادی جامعه هستند.

حسینی‌‌بوشهری یادآور شد: یکی از پایه‌های اساسی‌ مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی این است که طلاب مبتنی بر مبانی دینی، اعتقادی، عقلی، فکری و اندیشه ناب خود را آماده کرده و برای ورود در جامعه آمادگی پیدا کنند.

وی طلاب، روحانیون و عالمان دین را حافظ و نگهبان مرزهای اعتقادی جامعه برای جلوگیری از نفوذ دشمن دانست و تصریح کرد: ما زمانی می‌توانیم نیروی جنگ‌آور و مبارز در میدان جهاد داشته باشیم که از نظر فکری مغز او را شستشو نداده باشند و باورهای اعتقادی را از او نگرفته باشند.

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور با بیان اینکه شرایط امروز شرایط دشواری است، طلاب و روحانیون را متولی حفظ دین و پاسخگوی نیازهای دینی مردم دانست و گفت: روحانیت باید متناسب با مقتضیات زمان بینش،‌ بصیرت، آگاهی و روشن‌بینی به جامعه منتقل کند.

وی با بیان اینکه در مقابل شبهات و بدعت‌ها روحانیت باید پاسخگو باشد‌ خاطر نشان کرد: باید از فرصت‌های طلایی استفاده کرد، امروز حوزه‌های علمیه و روحانیت ما در کنار قرآن، نقش عترت را ایفا می‌کنند.

آیت‌الله حسینی‌بوشهری تصریح کرد: امروز در عصر غیبت معصوم حوزه‌های علمیه و روحانیت نمایندگی از عترت را دارند و این نمایندگی را باید درست پاسداری، حفاظت و حراست کرد.

انتهای پیام/ب10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول