اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون جهادکشاورزی خراسان‌رضوی خبر داد

افزایش 200 هزار هکتاری سطح زیر کشت ذرت علوفه‌ای در خراسان‌رضوی

خبرگزاری فارس: معاون جهاد کشاورزی خراسان‌رضوی از افزایش 200 هزار هکتاری سطح زیر کشت ذرت علوفه‌ای در خراسان‌رضوی خبر داد.

افزایش 200 هزار هکتاری سطح زیر کشت ذرت علوفه‌ای در خراسان‌رضوی

به گزارش خبرگزاری فارس از بردسکن، غلامحسین ساربان در نشست با کارشناسان بردسکن که صبح امروز در جهادکشاورزی بردسکن برگزار شد، اظهار کرد: در حال حاضر سالیانه یک میلیون تن ذرت علوفه‌ای در خراسان‌رضوی تولید می‌شود.

وی شرایط اقلیمی مناسب در بعضی از شهرهای استان از جمله بردسکن را از دلایل کشت این محصول عنوان کرد و گفت: در حال حاضر شرایط مناسب کشت این محصول دو نوبت در سال در بردسکن وجود دارد و هم اکنون شهرستان بردسکن 400 هکتار زیر کشت محصول ذرت دارد.

معاون جهادکشاورزی خراسان‌رضوی گفت: امسال 200 هزار هکتار سطح زیر کشت ذرت علوفه‌ای در خراسان‌رضوی افزایش می‌یابد.

ساربان، زیره سبز، زعفران و پسته را از محصولات استراتژیک منطقه ذکر کرد و گفت: ساختار تولید و مصرف را باید در استان مورد توجه و فرهنگ سازی قرار دهیم.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان کشاورزی خراسان رضوی گفت: کشاورزان باید در فروش محصولات خود مدیریت لازم را داشته باشند و نگذارند دسترنج خود را به سادگی و به ارزانی در اختیار سودجویان قرار دهند.

وی افزود: از آنجا که در فصل برداشت، قیمت محصولات پائین است کشاورزان باید تولیدات خود را در چند نوبت به اقتضای نیاز به فروش برسانند تا سود بیشتری حاصل شود.

انتهای پیام/ح30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول