اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نسبت به سال‌های گذشته

وقوع حوادث در مجتمع گاز پارس جنوبی کاهش چشمگیر داشته است

خبرگزاری فارس: پزشک پالایشگاه اول مجتمع گازی از کاهش چشمگیر حوادث در پالایشگاه‌های مختلف مجتمع گاز پارس جنوبی نسبت به سال‌های گذشته خبر داد.

وقوع حوادث در مجتمع گاز پارس جنوبی کاهش چشمگیر داشته است

به گزارش خبرگزاری فارس از عسلویه امیرمحمد اشرف صبح امروز در بازدید از پالایشگاه اول اظهار داشت: توجه به سلامتی و ایمنی کارکنان پارس جنوبی از مهم‌ترین اولویت‌های مسئولان منطقه است.

وی افزود: در سال جاری تلاش بسیار گسترده‌ای برای افزایش سطح ایمنی و خدمات‌رسانی بهداشتی به کارکنان صورت گرفته و این امر رضایت خاطر کارکنان و کارگران را فراهم کرده است.

این مسئول از آمادگی کامل و شبانه‌روزی مراکز درمانی پالایشگاه‌های اول تا پنجم شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی در بازه‌ زمانی تعمیرات اساسی امسال خبر داد و خاطر نشان کرد: با شروع این تعمیرات تمامی مراکز مذکور ضمن برخورداری از آمادگی کامل در درمان عزیزان بیمار و حادثه دیده کوشش و تلاش مضاعفی داشته‌اند.

اشرف افزود: به دلیل حضور افراد با شرایط متفاوت در موقعیت‌های شغلی گوناگون ما تمهیدات زیادی را اندیشیده‌ایم که جلوی بروز حوادث گرفته شود؛ به طور مثال برای کسانی که قرار است از تجهیزات هوازی استفاده کنند و یا در ارتفاع کار کنند، آزمایش‌های ویژه‌ای داریم که برای تشخیص توانایی و سلامت این افراد حین کار در چنین شرایطی ضروری است.

وی در ارتباط با اطلاع‌رسانی به کارکنان یادآور شد: همکاران واحد مهندسی بهداشت ما مرتبا در حال ارایه‌ مقاله‌ها و پمفلت‌های مختلف در ارتباط با وضعیت بیماری‌های محیط کار در اینجا هستند و البته واحد HSE کار اصلی اطلاع‌رسانی در این مورد را به عهده دارد چون بخش بهداشت حرفه‌ای را خود HSE متقبل شده و بر روی سرفصل‌های آموزشی کار در شرایط گرم و مرطوب و چگونگی استفاده از وسایل حفاظت شنوایی کار می‌کنند و ما امروز مسئله‌ درمان حوادث پیش آمده را به عهده داریم.

اشرف خاطر نشان کرد: با توجه به آموزش‌های انجام شده، نسبت به سال‌های گذشته، گرمازدگی، گازگرفتگی و کلا حوادث اینچنینی در مجموعه‌ ما خیلی کم شده و کاهشی چشمگیر داشته چون هم کارکنان آموزش بیشتری دیده‌اند و هم با تجربه‌تر شده‌اند.

وی بیان کرد: رعایت ایمنی و مسایل زیست‌محیطی در همه محیط‌ها لازم و ضروری است و این مهم در محیط‌های عملیاتی و کارگاهی به ویژه در حوزه نفت و گاز اهمیتی بیشتر دارد.

انتهای پیام/صا20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول