اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاد دانشگاه‌های اردبیل:

توهین به پیامبر (ص) توهین به خرد و عقل بشری است

خبرگزاری فارس: استاد دانشگاه‌های اردبیل گفت: توهین به ساحت نبی مکرم اسلام تنها مختص یک دین نیست بلکه توهین به کل بشریت و خرد جمعی است.

توهین به پیامبر (ص) توهین به خرد و عقل بشری است

سید ناصر اسحاقی امروز در گفت‌و گو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: فیلم موهن زندگی محمد رسول‌الله و یا عناوین دیگری که برای آن برشمرده می‌شود در حقیقت اهانتی آشکار به کرامت و عزت انسان‌هاست که نویسنده و کارگردان صهیونیستی تبار سام باسیل سعی کرده است در این فیلم نکاتی را به دروغ به بیننده القا کند تا نوعی نفرت علیه جامعه بشری و پیامبر معظم اسلام بوجود آید.

وی خاطرنشان کرد: توزیع‌کننده و پخش‌کننده این فیلم نیز کشیش دیوانه‌ای است که سال‌های گذشته اقدام به قرآن‌سوزی کرده و از تری جونز به عنوان کشیش ضد دینی و ضد بشری یاد می‌شود.

استاد دانشگاه‌های اردبیل یادآور شد:‌ استکبار با اساعه ادب به ساحت پیامبر (ص) در حقیقت تمام اصول اخلاقی و انسانی را زیر‌سئوال برد به طوری که دبیرکل سازمان ملل نیز اذعان کرد این فیلم اهانت‌آمیز است.

اسحاقی در گفت‌و گو با خبرنگار فارس در اردبیل گفت: جهان اسلام که در سایه این فیلم احساساتش جریحه‌دار شده باید خیز بلندی را انجام دهد تا این حرکت مزید وحدت مسلمانان شده و استکبار جواب خود را با وحدت امت اسلامی دریافت کند.

وی به خیز امت اسلامی در تونس، مراکش، الجزایر، مصر، لیبی، کویت و پاکستان در محکومیت این اهانت ضد بشری اشاره کرد و بیان داشت: انزجار از این حرکت نفرت‌آمیز همچنان ادامه دارد و روز به روز نیز بر وحدت و همدلی امت اسلامی بر محکومیت این حرکت شیطانی افزوده می‌شود.

استاد دانشگاه‌های اردبیل افزود: در چارچوب حقوق بین‌الملل و روابط جهانی توهین به مذاهب و ادیان و مقدسات آنها حرام بوده و شامل مجازات می‌باشد و در پیمان‌نامه‌های بین‌المللی نیز هیچ توهینی به مقدسات و ادیان مجاز شناخته نشده و ضرورت دارد همه ادیان احترام و حرمت همدیگر را حفظ کنند.

اسحاقی تصریح کرد: استکبار جهانی با این حرکت سریالی خود سعی می‌کند جلوی تنها دین پویا و بالنده عصر امروز اسلام عزیز بایستد چرا که مبانی اسلام با اندیشه غرب که به دنبال ایجاد نظم جهانی و یکپارچه‌گرایی است مغایر است.

وی این اقدامات را نتیجه عصبانیت آنها از آرمان اسلام برشمرد و ابراز داشت: استکبار جهانی زنده بودنشان را در توطئه‌گری و استیلا می‌دانند و سعی می‌کنند با تقدس‌زدایی جامعه بشری مادی‌گرایی و نفس‌گرایی را ترویج دهند در حالی که دین اسلام با این مبانی مخالفی سرسخت است.

استاد دانشگاه‌های اردبیل این اقدام را در دو ماه مانده به انتخابات ریاست جمهوری امریکا و همزمان با سالگرد حادثه 11 سپتامبر دارای نکات قابل تامل توصیف کرد و ادامه داد: امریکا و رژیم صهیونیستی با مدنظر قرار دادن این دو رخداد سعی می‌کنند از حرکت‌ها و جنبش‌های آگاهی‌بخش و برملا کننده ماهیت استبدادی خودشان سوء استفاده کنند و تحولات منطقه‌ای و جهانی را به سمتی ببرند تا برخی حرکت‌ها و اقدامات خبیثانه‌شان را توجیه کنند.

اسحاقی حادثه 11 سپتامبر را دست‌بخت سیا، پنتاگون و موساد اعلام کرد و افزود: آنها با مطرح کردن بن‌لادن سعی کردند جامعه بشری را سال‌ها مورد هجمه و یورش خود قرار دهند چرا که انگلیس خبیث و امریکای جنایتکار سال‌های سال است با این سناریو‌ها می‌خواهند سلطه‌گری خود را توجیه کنند.

وی تاکید کرد: در کنار این امر کاندیداهای ریاست جمهوری امریکا در دو ماه مانده به انتخابات این کشور سعی دارند بهره‌برداری لازم را از این اقدامات انجام دهند و انسجام جامعه اسلامی را برای رسیدن به اهدافشان به هم بزنند در حالی که خود غرب در این سناریو سرگردان و فاقد یک تحلیل واقعی است.

استاد دانشگاه‌های اردبیل در پایان گفت‌و گوی خود با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: این فیلم ابعاد توهین‌آمیزی دارد که از سوی جامعه مسیحیت تقبیح شده و حتی یهودیان نیز به آن اعتراض کرده‌اند چرا که معتقدند توهین به نبی مکرم اسلام توهین به یک دین خاص نیست بلکه توهین به عواطف مذهبی بیش از 6 میلیارد جمعیتی است که پیرو ادیان مختلف هستند.

انتهای پیام/خ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول