اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر مرکز خدمات حوزه علمیه استان قم خبر داد

تدوین طرح جامع مسکن طلاب / ساخت 10 هزار واحد مسکونی برای روحانیون

خبرگزاری فارس: مدیر مرکز خدمات حوزه علمیه استان قم با اشاره به اینکه سه هزار واحد مسکونی تا سال آینده به تدریج در اختیار طلاب قرار می‌گیرد گفت: با توجه به اینکه طرح ساخت 10 هزار واحد مسکونی برای طلاب در حال اتمام است، مرکز خدمات حوزه‌های علمیه طرح جامع مسکن طلاب و روحانیون را تهیه کرده و این طرح به زودی نهایی می‌شود.

تدوین طرح جامع مسکن طلاب / ساخت 10 هزار واحد مسکونی برای روحانیون

به گزارش خبرگزاری فارس از قم حجت‌الاسلام محمد محمودی امروز در نشستی خبری که به مناسبت آغاز سال تحصیلی حوزه علمیه برگزار شد، به تشریح برنامه‌های مرکز خدمات حوزه علمیه قم پرداخت و گفت: از سوی مرکز خدمات حوزه‌های علمیه خدمات گسترده‌ای انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در شرایط کنونی اقبال جوانان برای تحصیل در حوزه‌های علمیه با افزایش چشمگیری روبه‌رو است تاکید کرد:‌ مرکز خدمات حوزه‌های علمیه در سال 1370 با دستور مقام معظم رهبری و با هدف تامین نیازهای معیشتی و سلامتی طلاب آغاز به کار کرد.

مدیر مرکز خدمات حوزه‌ علمیه استان قم با اشاره به اینکه مرکز خدمات حوزه علمیه به دنبال این است که صبغه فرهنگی را در همه خدمات مرکز نهادینه کنیم تصریح کرد: در زمینه سلامت طلاب و حوزویان مرکز خدمات با سازمان تامین اجتماعی و خدمات درمانی قراردادهای لازم منعقد شده و بیمه تکمیلی طلاب نیز اجرایی شده است.

وی با اشاره به اینکه مرکز خدمات حوزه‌های علمیه در زمینه سلامت طلاب به شعار پیشگیری بهتر از درمان است‌ توجه جدی کرده است خاطر نشان کرد: در این زمینه برگزاری جلسات توجیهی بهداشت و سلامت را در دستور کار قرار داده‌ایم و این جلسات در مدارس علمیه برگزار می‌شود.

محمودی با اشاره به اینکه توسط مسئولان مرکز از روحانیون بستری در بیمارستان‌ها و منازل عیادت می‌شود، افزود: طرح پایش سلامت اساتید در راستای تأمین سلامت جسمانی حوزویان از دیگر برنامه‌های این مرکز است و در این زمینه با دانشگاه علوم پزشکی قم هماهنگی لازم شده است.

وی با اشاره به اینکه یکی از نکات مورد تاکید مقام معظم رهبری توجه مرکز خدمات حوزه‌های علمیه به تامین مسکن طلاب است تصریح کرد: طرح احداث 10 هزار واحد مسکونی طلاب از 10 سال گذشته آغاز شده و تاکنون 7 هزار واحد مسکونی ساخته و تحویل طلاب شده است.

مدیر مرکز خدمات حوزه‌های علمیه با اشاره به اینکه سه هزار واحد مسکونی در حال ساخت بوده و تا سال آینده به تدریج در اختیار طلاب قرار می‌گیرد، خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه طرح ساخت 10 هزار واحد مسکونی برای طلاب در حال اتمام است، مرکز خدمات حوزه‌های علمیه طرح جامع مسکن طلاب و روحانیون را تهیه کرده و این طرح به زودی نهایی می‌شود.

وی با اشاره به کارگروه تشکیل شده برای این طرح خاطر نشان کرد: این کارگروه با دستور حجت‌الاسلام ربانی رئیس مرکز خدمات حوزه‌های علمیه و با حضور معاون وزیر ‌راه و شهرسازی و جمعی از مسئولان مرکز و متخصصان ساخت مسکن تشکیل شده است.

انتهای پیام/و20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول