اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

کارشناس مجتمع گاز پارس جنوبی:

44 درصد گاز کشور در مجتمع گاز پارس جنوبی تولید می‌شود

خبرگزاری فارس: کارشناس مجتمع گاز پارس جنوبی گفت: پارس جنوبی از مهم‌ترین مناطق نفت و گاز است و 44 درصد گاز کشور در مجتمع گاز پارس جنوبی تولید می‌شود.

44 درصد گاز کشور در مجتمع گاز پارس جنوبی تولید می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از عسلویه اسماعیل عمرانی عصر امروز در دیدار جمعی از فرماندهان و اعضای بسیج سپاه گرمسار از پالایشگاه پنجم مجتمع گاز پارس جنوبی اظهار داشت: پارس جنوبی از مهم‌ترین مناطق نفت و گاز در جهان است و بیش از 44 درصد گاز کشور توسط مجتمع گازی تولید می‌شود.

وی افزود: تلاش برای پیشرفت و رشد در منطقه از مهم‌ترین اولویت‌های سال جاری است که امیدوار هستیم به اهداف مورد نظر برسیم.

کارشناس مجتمع گاز پارس جنوبی به تشریح شرایط پالایشگاه پنجم برای بازدیدکنندگان پرداخت و خاطر نشان کرد: گاز ورودی به پالایشگاه پس از جداسازی از میعانات گازی به چهار واحد عملیاتی منتقل و طی فرآیند شیرین‌سازی گاز، نم‌زدایی، بازیافت اتان، تصفیه اتان، جداسازی، پالایش و ذخیره‌سازی پروپان و بوتان تصفیه می‌شود.

عمرانی افزود: روزانه گاز تصفیه شده توسط یک خط لوله 56 اینچی وارد شبکه سراسری می‌شود و میعانات گازی نیز پس از عبور از دو واحد تثبیت میعانات گازی به مخازن ذخیره‌سازی برای صادرات ارسال می‌شود.

این مسئول تصریح کرد: در پالایشگاه پنجم سالانه اتان تولید شده توسط یک خط لوله به پتروشیمی جم منتقل می‌شود و هم‌چنین سالانه آن مقدار گاز مایع شامل پروپان و بوتان که تولید می‌شود، پس از ذخیره‌سازی در مخازن بتونی توسط خط لوله به ایستگاه اندازه‌گیری و نهایتا بارگیری در اسکله پتروشیمی برای صادرات منتقل می‌شود.

عصر امروز 20 نفر از فرماندهان و اعضای بسیج سپاه گرمسار از فازهای 9 و 10 مجتمع بازدید کردند.

انتهای پیام/آ20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول