اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو شورای مرکزی جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی:

استقلال رای سازمان‌های بین المللی شرط تداوم همکاری‌ها است

خبرگزاری فارس: عضو شورای مرکزی جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی با بیان اینکه تلاش آمریکا برای اخلال در روابط ایران با کشورهای مستقل و سازمان‌های بین‌المللی به نتیجه نمی‌رسد، گفت: استقلال رای سازمان‌های دولتی شرط تداوم همکاری‌ها است.

استقلال رای سازمان‌های بین المللی شرط تداوم همکاری‌ها است

عشرت شایق امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تبریز، انتشار اخبار و تحلیل‌های مغرضانه در مورد توان دفاعی و برنامه‌های صلح‌آمیز هسته‌ای کشورمان در آستانه مجمع عمومی سازمان ملل را در ادامه برنامه ایران‌هراسی دشمنان ارزیابی کرد و افزود: هدف عمده این جوسازی‌ها دور ساختن کشورها از روابط گسترده آنها با جمهوری اسلامی ایران است.

وی، برگزاری موفق اجلاس کشورهای عضو جنبش عدم‌تعهد در تهران را دستاورد بزرگی در صحنه روابط بین‌المللی دانست.

شایق با اشاره به اقدامات منفعلانه دشمنان پس از این اجلاس افزود: تعامل مثبت و سازنده جمهوری اسلامی ایران با کشورهای مستقل دنیا و سازمان‌های بین‌المللی موجب شکست آمریکا و همپیمانانش در منزوی ساختن ایران خواهد شد.

این کارشناس مسائل سیاسی، تداوم همکاری‌های گسترده فنی، اقتصادی، سیاسی و فرهنگی ایران با کشورهای دیگر را ناشی از منطق قوی و مشی مستقل ایران در سیاست خارجی اعلام کرد.

شایق افزود: حمایت اکثر کشورهای جهان از حقوق ملت ایران در زمینه‌های مختلف از جمله داشتن فناوری صلح‌آمیز هسته‌ای براساس مواضع شفاف و مستحکم سیاسی کشورمان در عرصه بین‌المللی صورت می‌گیرد.

نماینده دوره هفتم مجلس، ابراز امیدواری کرد که کشورهای مستقل و سازمان‌های بین‌المللی در مقابل بهانه‌جویی‌ها و دخالت‌های بی‌مورد آمریکا در امور دیگر کشورها مقاومت کرده و بر حفظ استقلال و منافع خود در تداوم همکاری‌های خود با ایران پافشاری کنند.

وی گفت: برخلاف دولت آمریکا که همواره سعی در استفاده ابزاری از سازمان‌های بین‌المللی دارد، ملت و دولت ایران علاقه‌مند به تقویت و استقلال رأی این سازمان‌ها بوده و تا زمانی که به منافع ملت ایران خدشه وارد نشود به همکاری صادقانه خود با این سازمان‌ها ادامه خواهد داد.

انتهای پیام/و20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول