اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

جشنواره تئاتر کودک و نوجوان-11

فرشیدی‌سپهر: می‌خواهم نمایش بوعلی‌سینا را بسازم

خبرگزاری فارس: کارگردان نمایش «من، من، من» گفت: در حال حاضر تمایل بسیاری برای تولید نمایش با عنوان زندگینامه بوعلی‌سینا دارم که امیدوارم تحقق یابد.

فرشیدی‌سپهر: می‌خواهم نمایش بوعلی‌سینا را بسازم

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان به نقل از کمیته اطلاع‌رسانی نوزدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان، مهدی فرشیدی‌سپهر با بیان اینکه نمایش «من، من، من» حد فاصله ضعف شخصیت و عزت نفس است، افزود: این نمایش غرور را به خوبی به نوجوانان شناسانده و حد نهایت احترام گذاشتن را نمایان می‌سازد.

وی این نمایش را حاصل کار مشترک با امید نیاز دانست و خاطرنشان کرد: این نمایش در اصفهان ساخته شده که در آن از انجمن هنرهای نمایشی اصفهان نیز کمک گرفته شده است.

کارگردان نمایش «من، من، من» با ابراز تمایل برای ساخت نمایش زندگینامه بوعلی سینا در همدان، افزود: با توجه به اینکه بنده در شهرهای مختلف نمایش‌هایی را تولید کرده‌ام در حال حاضر تمایل بسیاری برای تولید نمایشی با عنوان زندگینامه بوعلی سینا دارم که امیدوارم محقق شود.

وی نقش تئاتر در آموزش مخاطبان را بسیار ارزشمند عنوان کرد و بیان داشت: دیدن یک تئاتر مثل خوردن یک غذای خوشمزه نیست بلکه مانند شنیدن یک حرف مهم و یا اطلاعاتی است که کودک باید دریابد، و این اثرگذاری بالایی داشته و لذت‌بخش است.

فرشیدی‌سپهر یادآور شد: بنده تلاش کردم در این نمایش قصه‌گویی نکرده و فقط موقعیت‌شناسی کنم که نوجوانان در چه موقعیت‌هایی قرار می‌گیرند و باید چگونه عکس‌العمل داشته باشند.

وی ابراز داشت: نوجوانان باید یاد بگیرند که باید واقعی باشند و بدانند که زندگی تنها شاد زیستن نیست بلکه زندگی ممکن است خنده‌دار، رازآلود، غمگین و... باشد که باید چگونگی مواجهه با هر کدام را یاد بگیرد.

کارگردان نمایش «من، من، من» جشنواره در همدان را بسیار لذت‌بخش عنوان کرد و گفت: همدان با داشتن بوعلی سینا و برگزاری جشنواره بسیار دوست‌داشتنی است.

وی گفت: امیدواریم در کنار پذیرایی از مهمانان، جلسات گفت‌وگو و مباحثه اهالی تئاتر نیز به شکل مستمر صورت گیرد تا جشنواره بتواند نتایج مثبت و خروجی مناسبی داشته باشد.

نوزدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان 16 تا 22 مهر ماه در استان همدان برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ب30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول